Hem > Bild, Diverse, Resor, Tankar, Väderprat > Marviken

Marviken

18 maj, 2009

Vaknade kvart i fem och efter att ha kollat genom helgens platsannonser, så bestämde jag mig för att packa min kasse med fika och lunchsallad samt dra iväg på en expedition (friskvård) till Söderhamnsområdet. Det var grått och kallt (+7°) vid Stenöorns naturreservat men något varmare (+11°) när jag kom till Marviken i Vallvik. Där ägnade jag mina krafter åt att försöka fotografera fåglar i flykten mellan tuggorna på smörgåsen.

Mina erfarenheter av att fotografera med min Panasonic FZ-30 gör att jag nu alltmer funderar på om det inte är dags för en digital systemkamera. Systemkamera? Jag skulle inte ha en systemkamera bestämde jag när jag köpte min FZ-30 för många år sedan. Men Panasonicen är ju så seg 😦  Jag får nog ta mig en funderare till, tror jag.

marviken-1

Marviken, Vallvik

Panasonic FZ-30
  1. Retstickan
    18 maj, 2009 kl. 20:11

    Hann alla ta till flykten? 😀

    • vildhunden
      18 maj, 2009 kl. 20:46

      Ånej. 🙂 Jag håller bara på ”gobitarna” 😉

      • Retstickan
        18 maj, 2009 kl. 20:52

        *muttrar* jag vill ha en gobit till kaffet nu 😉 Blev ju sugen när du säger så…får ta en pepparkaka istället 😀

        • vildhunden
          18 maj, 2009 kl. 21:14

          Gör det! Du behöver den 😉 Ta två! 🙂

          • Retstickan
            18 maj, 2009 kl. 21:45

            Är lite rädd för att bli mesig;) så det fick bli mörkchoklad 70%ig med mintsmak 😀

  2. 18 maj, 2009 kl. 20:19

    Jag vill hoppa på varenda sten där och känna vinden leka med mitt hår. Om jag är modig så vill jag doppa tån i det iskalla vattnet och låta solen torka den varm igen.

    • vildhunden
      18 maj, 2009 kl. 20:49

      Det är ganska vackert där men idag var det kallt. Är du riktigt modig så kan du doppa hela dig vid den lilla badplatsen (sandstrand) som finns där 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.