Hem > Arbete, Diverse, Grinig gubbe, Tankar > Eremit, enstöring eller ensamvarg?

Eremit, enstöring eller ensamvarg?

19 maj, 2009

Eremitiska tendenser, skrev Annika Bryn om  i ett blogginlägg. Sedan dess har jag funderat en del kring om jag är en eremit, enstöring eller en ensamvarg. I synnerhet som ”coachen” – telefonförsäljaren – trycker på och tjatar om att vi ska skapa ett nätverk. Jag förväntas skapa ett nätverk! Jag som avvecklat mitt engagemang, i föreningar och människor vilka jag inte har mycket gemensamt med, förväntas sitta och ringa runt till företag för att ställa frågor som den odrägligaste sortens telefonförsäljare. Så ska vi skapa nätverk. säger coachen. Men taktiken passar inte mig. Tanken på nätverk är som en kliande tagelskjorta på min kropp. Den skaver och är obekväm.

Jag passar bäst med mig själv. ”Man får ha sig som man är”, sa en av mina söner för länge sedan. Så sant. 🙂

  1. 19 maj, 2009 kl. 15:46

    Störing, mit eller varg spelar ingen roll. Man är som man är. Jag passar också bäst med mig. Skavkram! 🙂

    • vildhunden
      19 maj, 2009 kl. 20:32

      Då är vi överens 🙂
      Tagelkram 🙂

  2. 19 maj, 2009 kl. 17:53

    Jag är också mig själv nog. Helst, om jag själv får bestämma. Och absolut inte netvärka ihop med främlingar.

    • vildhunden
      19 maj, 2009 kl. 20:35

      Coachen har ett förflutet som ägare av ett telemarketingföretag och flyttar över sina telefonförsäljarknep till arbetslösa. 😦

  3. Retstickan
    19 maj, 2009 kl. 19:26

    Klok son 😉 äpplet faller nog inte så långt från päronträdet 😀

    • vildhunden
      19 maj, 2009 kl. 20:35

      Äpplet faller alltid långt från päronträdet 😀

  4. 19 maj, 2009 kl. 21:24

    Om inte du fanns skulle coachen vara arbetslös – påpeka detta lite fint. Eller vid närmare eftertanke, skit i finheten !

    • vildhunden
      20 maj, 2009 kl. 08:37

      Jag följer ditt råd 😀
      Ha en bra dag! 🙂

  5. Nina
    20 maj, 2009 kl. 11:31

    Man kan inte tillfredsställa alla andra så man får försöka att tillfredsställa sig själv 🙂

    Man ska vara sig själv. Vem ska man annars vara? 🙂

    • vildhunden
      20 maj, 2009 kl. 22:21

      Självklart ska man vara sig själv 🙂

  6. 20 maj, 2009 kl. 15:43

    Jag tycker att du har en klok son….jag gillar inte heller att nätverka – eller….det är skillnad att trilla in i nya nätverk på jobbet och försöka värka fram nätverk

    • vildhunden
      20 maj, 2009 kl. 22:23

      Jodå, han var klok som liten 😉
      ”Nätverkandet” känns en smula artificiellt och krystat, tycker jag 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.