Hem > Bild, Fåglar, Resor > Tärna vid Stenöorn

Tärna vid Stenöorn

19 maj, 2009

tarna_stenoorn

Tärna, Stenöorn, Söderhamn.

Vid Stenöorn råder tillträdesförbud under tiden 1/4 – 31/8. Det är endast tillåtet att besöka den markerade stigen och fågeltornet. Med andra ord så satt jag där i fågeltornet och väntade på att det skulle dyka upp några fåglar för fotografering. Det blev få bilder. En serie på en rovfågel (oidentifierad) i en grantopp och så tärnan ovan. Det var allt. Men fåglar fanns det gott om. Långt bort från objektivet.

Panasonic FZ-30 med Olympus TCON-17
Kategorier:Bild, Fåglar, Resor
  1. 19 maj, 2009 kl. 15:42

    SNYGGT SOM FASEN BRODER!!! IMPONERANDE! Tornkram! 🙂

  2. vildhunden
    19 maj, 2009 kl. 20:29

    TACK! 🙂
    Förbudskram 🙂

  3. 30 maj, 2009 kl. 16:25

    Den du… den var fin.

    • vildhunden
      30 maj, 2009 kl. 17:24

      Roligt att du gillade fotot 🙂
      Jag hade tur (och det ska man ha)
      Tack 🙂

  4. Lensbabie
    13 april, 2010 kl. 17:53

    Oj en verklig fullträff en fempoängare av fågelbilder. 🙂
    Otroligt fin bild. gillar den lite oskarpa kanten på vingarna för det tyder på rörelse.
    Full pott på stjärnfronten av mig 🙂

    • vildhunden
      19 juli, 2010 kl. 10:19

      Tack så mycket för din kommentar. Den värmde! 🙂
      Ledsen att jag inte svarat tidigare men jag måtte ha missat kommentaren. 😦
      Förlåt.
      Ha en bra dag! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.