Hem > Bild, Diverse, Fåglar > Dagens påsättning

Dagens påsättning

20 maj, 2009

Där sitter jag och iakttar viggparet som fridfullt flyter omkring på vattenytan, när hannen helt plötsligt trycker ner honan under vattnet för ett kort ögonblick. Så är det över. Två viggar blir fler viggar om tre veckor eller så om allt gick vägen, antar jag.

viggar

Viggpar vid Saltharsfjärden

Det är i sanning chockerande så de beter sig mitt i offentlighetens ljus framför en kamera. 🙂

Panasonic FZ-30 med Olympus TCON–17
Kategorier:Bild, Diverse, Fåglar
  1. "Österbottniskan"
    21 maj, 2009 kl. 10:05

    Chockerande att du sitter och tittar på SÅNT!!! 🙂

    • vildhunden
      21 maj, 2009 kl. 10:09

      Det gick mycket fort och jag hann inte blunda. Jag blev så upprörd och chockad så jag knappt kan finna ord. Vilka snuskviggar! 😀
      Ha en bra dag! 🙂

  2. 21 maj, 2009 kl. 11:45

    Verkar inte kul att ha en viggs sexliv 😀

    • vildhunden
      21 maj, 2009 kl. 12:05

      Är du säker på att det inte är människan som gör sexlivet onödigt komplicerat? 😉
      Fast å andra sidan så slipper ju människan ta hand om tio nyfödda ungar samtidigt 🙂

  3. "Österbottniskan"
    21 maj, 2009 kl. 16:36

    Jag tycker undervattenssex låter onödigt komplicerat jag! *s*

    • vildhunden
      22 maj, 2009 kl. 06:28

      Anksex! Nästa trend för simmare! Gissa om antalet simmare kommer att öka explosionsartat bara Aftonbladet skriver om anksex. 😀

  4. 21 maj, 2009 kl. 19:01

    Kort och intensivt, så är det ibland. 🙂 Ha nu en riktigt bra helg! Offentlighetskram! 🙂

    • vildhunden
      22 maj, 2009 kl. 06:31

      Fyra sekunder? 😉
      Våtkram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.