Hem > Bekännelser, Bloggtorka, Diverse, Politik, Tankar > Hjälp, jag blev vänsterpartist!

Hjälp, jag blev vänsterpartist!

20 maj, 2009

Rubriken är närmast att se som en ”travesti” på Annaa Mattssons blogg med rubriken ”Hjälp, jag blev miljöpartist!”.  Jag följde länken på hennes blogg till DN och gjorde ”EU-testen”. Jag läste snabbt genom frågorna. Klickade mig spontant och impulsivt vidare till nästa fråga som om jag försökte sätta något slags hastighetsrekord i klickande. Resultatet blev väldigt spontant. Förmodligen svarade jag mer med hjärtat än hjärnan.

  1. Vänsterpartiet   73 %

  2. Junilistan   69 %

  3. Miljöpartiet   63 %

  4. Piratpartiet   42 %

  5. Socialdemokraterna   41 %

  6. Kristdemokraterna   36 %

  7. Folkpartiet   33 %

  8. Centerpartiet   30 %

  9. Moderaterna   28 %

Resultatet tycker jag tyder på att mina åsikter om EU är en blandning av Vänsterpartiet, Junilistan och Miljöpartiet.

Nu vet jag att jag tryggt kan rösta på Ole, Dole eller Doff 😉

  1. JC
    21 maj, 2009 kl. 21:58

    Verkar vara hugget som stucket vem/vilken och vad man ska rösta på i kommande val 😉

    • vildhunden
      22 maj, 2009 kl. 06:25

      Inte alls. EU påverkar oss alla 🙂

      • JC
        22 maj, 2009 kl. 07:51

        Självklart… Frågan är fortfarande vem/vad man ska rösta på *S*

        • vildhunden
          22 maj, 2009 kl. 07:58

          Gör testen 😀

          • JC
            22 maj, 2009 kl. 09:47

            Gjort… Som jag trodde, hugget som stucket vad man röstar på 🙂

  2. Mia
    25 maj, 2009 kl. 20:55

    Grattis…*

    • vildhunden
      25 maj, 2009 kl. 23:13

      Tack! 🙂

  3. hondjuret
    26 maj, 2009 kl. 18:53

    Ähum *harkel*. Jag tänker INTE tala om vad jag blev, och än mindre rösta på det som testet ansåg. Och jag gjorde det ändå två gånger för att dubbelkolla. På andraplats kom V/S/Mp och det var ju acceptabelt och inte särskilt överraskande – men på första plats… Blääää….

    • vildhunden
      27 maj, 2009 kl. 06:53

      😀 Så länge du inte röstar enligt testresultatet så känner jag mig trygg 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.