Hem > Bloggtorka, Diverse, Tankar > Lång är natten

Lång är natten

30 maj, 2009

Det dröjer länge innan den kommande veckans fototriss läggs ut. Ja, nästan två timmar. Timmar som fördrivs i spänd väntan. Hinner jag? Ska jag bli först med att slita fram passande objekt ur skåp och gömmor för att sedan smälla av några blixtar och ladda upp nytagna bilder i bloggen? Tar jag arkivbilder går det förstås ännu snabbare att ladda upp fotografierna i bloggen och komma högre upp på listan.  Listan som tydligen genererar många sidvisningar. Medan jag väntar så …

…tänker jag på några andra alternativ.

Om jag tar fram min Kowa och knäpper en 120-rulle på temat så hamnar jag garanterat längst ner på listan. Om jag ens hinner med att komma in på listan innan det är dags för nästa triss. Men är det så illa egentligen? 🙂 Kan det tänkas att temat kommer att lämpa sig för närbildsfoton? I så fall kan jag använda mellanringar och Kowan. Det vore mycket intressant. Eller ska jag sätta på en extra glasbit på min digitala kamera och ta foton med kraftig distorsion och kromatisk aberration? 😀

Eller så gör jag som vanligt. Hänger på mig den digitala kameran och tar alldeles vanliga kort.

Edit: Temat för den kommande veckans Fototriss är något kärt, något tryggt och något varmt.

Nja…det var inget vidare tema. Passar mig dåligt, tycker jag. Men tolkningen är ju individuell förstås. Kärt? En bilnyckel? Tryggt? En tjock plånbok? Varmt? En handske? Det liknar mest av allt föremålsfotografering eller gamla arkivbilder för min del, så jag vet inte hur jag ska göra med trissen denna gång. Ska tänka på saken medan jag ligger och snusar i sängen. 🙂

Kategorier:Bloggtorka, Diverse, Tankar
  1. 31 maj, 2009 kl. 20:32

    Jag tycker att dina tre förslag är bra, dina egna spontana tankar runt orden. Jag tänker kärt-tryggt-varmt som en enda bild. Ex. två som kramas, kan vara vilka åldrar som helst, sett ur tre olika vinklar. Knyck idén om du vill ha den. Tolkningskram! 🙂

    • vildhunden
      31 maj, 2009 kl. 21:52

      Nästan alla har käresta och barn i sin triss denna vecka. De bilderna kan jag inte ta och vill inte heller hämta dem ur arkiven. Men tack för tipset. 🙂
      Förslagskram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.