Hem > Bloggtorka, Dator, Diverse, Fototriss, Matprat > Slapp söndag

Slapp söndag

31 maj, 2009

Det blev inget av med mina tankar på att gå genom skogen ut till Skatudden [Skitudden enligt rättstavningsprogrammet 😀 ] Istället för att jaga motiv till Fototrissens tema, så sitter jag här och kopierar över data från ”Gammhäcken” till en extern hårddisk. Det gäller att passa på medan Gammhäcken är samarbetsvillig. Att kopieringen av hårddisken tar 12 timmar får man så att säga på köpet. Det är bara att gilla läget.

Medan filerna kopieras så har jag funderat kring mitt deltagande i Fototriss och lagat en improviserad fläskgryta baserad på dansk fläskkotlett. Undrar om grisarnas smärta och vanvård kommer att märkas i smaken? Kanske var det tur att jag kryddade köttet ordentligt?

  1. 31 maj, 2009 kl. 20:35

    Hur smakade det? Gjorde det ont i dom fortfarande? Se nedan ang. idé till fototriss. 12 timmarskram! 🙂

    • vildhunden
      31 maj, 2009 kl. 21:54

      Nja. Jag garderade mig mot överraskningar genom att dela upp köttbiten i mindre bitar. Då hördes inte skriken. Det gick ner men jag är ju inte särskilt nogräknad heller. Jag blev mätt och det räcker till ett par måltider till 😀
      Fläskkram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.