Hem > Arbete, Bloggtorka, Diverse, Pengar, Tankar > KFG & AF idag

KFG & AF idag

3 juni, 2009

Efter att ha parkerat bilen strosade jag iväg till KFG. Där möttes jag av ekande korridor med tomma väggar och välpolerad ”whiteboard” samt ett stort anslag som önskade oss lycka till med jobbsökandet. I lokalen fanns två kvinnor. Den ena kom rusande och talade om för mig att fr o m måndag så var det Arbetsförmedlingen som gällde för oss. Ville jag ha min närvaroförsäkran påskriven fick jag vända mig dit.

Väl på AF så fick jag reda på att de precis skulle ha ett möte och lämna information om situationen. Så nu har jag fått den informationen också. AF har gjort klart med Försäkringskassan på ”hög nivå”. Det ska inte behöva bli något ”strul” med ersättningen utan allt ska löpa på som förut. Efter vad som uppgavs så hade handläggarna fått information om uppsägningen av avtalet klockan 16 i fredags. Det kan kanske förklara den lätt kaotiska situation som jag tyckte verka råda när jag klev innanför dörrarna. Jag kände att jag gillade ”kaoset” och tänkte att här skulle jag vilja jobba. Massor med folk som trampade runt och surrade överallt. Jag skulle väl få kunna vara den som tar emot och visar folk till rätt ”station” i lokalerna?

Efter mötet så stämplades, undertecknades och kopierades min närvaroförsäkran. Next stop – mailbox!

