Hem > Bostad, Musik, Pengar, Shopping, Tankar > Än finns det hopp om mänskligheten!

Än finns det hopp om mänskligheten!

5 juni, 2009

Bara glädjebesked med posten idag. 😀

1. Skatteverket beslutar* att ändra följande av det du redovisar i din inkomstdeklaration  :

– din kapitalvinst i ruta 65 ändras till 0 kr i stället för 136.500 kr

Tjohoo!!! Ingen reavinst = ingen skatt!!!  😀 Tack Skatteverket! 🙂

Det var så glädjande att jag slipper strid och överklaganden att jag frågar mig om det inte är värt att fira? Med en spegelreflexkamera för 30 papp kanske? Äh…glöm det! 🙂

2. Ronnie Lane’s Slim Chance gjorde entré! 🙂 Skitabra! 😀 Det skall bli med sann glädje jag betalar skivan! 😀

* Hur man begär omprövning eller överklagar – se bilaga. Överklaga? Glöm det Skatteverket! Dessutom var det ingen bilaga bifogad! 😀

Edit: Ännu ett glädjebesked – i mejlen! Din order är leveransklar. Alltså även min ”specialbeställning” med Cassandra Wilson. Bra jobbat Ginza! 🙂

Kategorier:Bostad, Musik, Pengar, Shopping, Tankar
  1. 5 juni, 2009 kl. 15:10

    Man ber att få gratulera! Solen lyser på dig också emellanåt. Skönt att slippa papperstjafset. Ha nu en riktigt bra helg Vildhunden! 0 kronorskram! 🙂

  2. 5 juni, 2009 kl. 18:36

    hmmm, Blommaland skickar en varm kram och tycker detta var goda (och framförallt sköna för själen) nyheter!!!!!

  3. 5 juni, 2009 kl. 19:37

    Först Lottovinst och nu detta? Du är inne i ett stim! Grattis.

  4. retstickan
    5 juni, 2009 kl. 20:37

    Dit det lutar dit rinner det 😉 GRATTIS vännen! Själv bor jag ju på fjärde våningen inget rinner hit… 😀

  5. 6 juni, 2009 kl. 01:21

    9 😀 i samma blogginlägg – Det är nog rekord! Grattis!

  6. vildhunden
    7 juni, 2009 kl. 11:28

    @Barbro Binda: Det är skönt att slippa allt papperstjafs det hade inneburit.
    Tjafskram 🙂
    @blooooom: Bästa Drottning. Ja det var ett skönt besked 🙂
    Kraaaaaaaam 🙂
    @Jag idag: En sten föll från mitt bröst 🙂
    @retstickan: Du får flytta ner till en bänk på torget. 😉 Där rinner det säkert 🙂
    @Bagarberta: 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.