Hem > Arbete, Mode, Shopping, Stil > Dagens flashiga shirtfit

Dagens flashiga shirtfit

12 juni, 2009

Blixt och dunder! Jag har inget att blogga om längre. Vad göra? Måste ta till lite utfyllnadsmaterial. Flashiga bilder på gårdagens shirtfit. Så det är bara att dra in magen och hålla andan. Vad gör man inte för att tillfredsställa den kvinnliga läsekretsen? Sådana kvinnor som ”Fru Hallonbröst” och Lussan vilka ständigt förgylla min vardag med sina bloggar, kommentarer och uppmuntrande tillrop.  Here we go again!

rappson_buisness

Ovan en skjorta från Rappson (Business Collection) fotograferad i blixtljus. ”Easy Care” behandlad bomull. Skjortan förefaller ha en något vidare skärning än exempelvis skjortan från ”Giovani”. Kanske är det skillnaden mellan ”normal” och ”tailor fit” (slim fit?) som ger sig till känna. Tyget är tunt, smidigt och en smula glansigt på ytan. Skjortan känns behaglig på kroppen. Ursprungsmärkning och skötselråd saknas. ”Köp Nu-priset” var 70 kronor. Helt okej för en obegagnad skjorta.

giovani

En ny skjorta i blandmaterial (polyester, bomull) märkt ”Giovani” med isydda skötselråd. Däremot saknas ursprungsmärkning.  Skjortan är rakare skuren (slimfit?) och känns bra på min kropp. Jag minns inte om det redovisades vilket material tyget bestod av men jag får väl ”bita i det sura äpplet” och acceptera blandmaterialet även om jag (av någon orsak) föredrar 100% bomull i skjortor. Jag trivs med skjortan och kommer att använda den. För 59 kronor var den värd! 🙂

–––

80 jobb idag. Där fanns åtminstone ett i Umeå som jag ska kika lite närmare på när jag återkommit från min date med Natalia på Hälsocentralen. Men först ska jag hämta en ny (men gammal) skjorta (Stenströms) i mjölkbutiken.

Kategorier:Arbete, Mode, Shopping, Stil
  1. 12 juni, 2009 kl. 21:31

    Härligt utfyllnadsmaterial du visar upp hörru! Jag ÄLSKAR dina utförliga shirtbeskrivningar. Tailor fit, inte Elisabeth väl? Nä, hon stavar inte så. Hahaha! Får du jobb i Umeå kan du visa skjortorna irl för mig. Jodå, då visar jag hallonbrösten. Lovar! 😉 Skötselrådskram!

  2. 13 juni, 2009 kl. 09:01

    Jamen, det var väl på tiden, vildhunden! SOM vi har väntat, Fru Hallonbröst och jag! Där du nu står i din “tailor fit”, med den för en vildhund så klassiska ”casual style”, nonchalant lutat mot något hårt och vitt till vänster i bild (en professionellt stärkt långskjorta?), måste vi alla hålla andan av förtjusning. :-)))

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.