Hem > Mode, Musik, Shopping, Stil > Dr Hook I presume

Dr Hook I presume

16 juni, 2009

hatten_bw_1

Oförväget placerade jag tropikhatten (fr. Duvoir Le Mans?) på huvudet och blickade ut över gräset på savannen utanför huset. Inte ett ljud hördes. Grannens katt spratt till och drog iväg fortare än en oljad hankatt in under balkongen där den kunde åtnjuta ett visst skydd mot det outsägliga hemska. Till och med de skränande skatorna tystnade för en stund och drog sig undan bland trädens grenar inför den fruktansvärda och skrämmande uppenbarelsen.  Sedan utbröt ett våldsamt tjatter och skränande som mest av allt påminde om ett gäng dyngraka hånflabbande gapiga skrattmåsar i skogsbrynet. Allt medan fotografen tog sina bilder.

Hatten är ”begagnad”. Ålder okänd och färgen är khaki. Materialet är kraftigt och för tankarna till något ”presenningsliknande” tyg (canvas?). Hatten är försedd med hakrem och tryckknapp på sidan som gör det möjligt att fästa upp brättet mot kullen. Nu återstår det att finna ett sätt att rengöra eller tvätta hatten på utan att den för den skull ska förlora form och färg. Sedan kommer jag att vara skyddad mot tropikernas hetta och regnskogens skyfall i jakten på Dr Hook And The Medicine Show.

Kategorier:Mode, Musik, Shopping, Stil
  1. Retstickan
    16 juni, 2009 kl. 19:25

    Du ska bara veta att ”a little bit more” är en av mina abloluta favoritlåtar 😉 Lyssna på den texten 😀

    • vildhunden
      16 juni, 2009 kl. 20:48

      Den låten hade jag aldrig hört förr. Men nu har jag. Ablolut 😀

  2. Retstickan
    16 juni, 2009 kl. 19:26

    Men absoluta ska det va!

  3. 16 juni, 2009 kl. 20:15

    Vilken tropikkille! Jojo, klart att traktens animaler gick i spinn! Testa att rengöra den med nån sorts skumtvätt (mattvätt eller för bilklädslar) så slipper du blöta ner den. Du borde kanske impregnera den efter rengöringen. Du bor ju trots allt i Sverige. 😉 Khakikram!

    • vildhunden
      16 juni, 2009 kl. 20:55

      Tack för tipset om skumtvätt 🙂 Biltema nästa 😀
      Animalkram 🙂

  4. 17 juni, 2009 kl. 08:46

    En man i hatt! Äntligen!

    • vildhunden
      17 juni, 2009 kl. 22:51

      🙂

  5. 18 juni, 2009 kl. 09:55

    Den oljade katten satt under balkongen och tänkte: ”Nu är allt Vildhunden i hatten.”

    • vildhunden
      18 juni, 2009 kl. 19:44

      😀

  6. 18 juni, 2009 kl. 17:35

    I got stoned and I missed it. Min signatur.
    Dr Hook + Shel Silverstein = I still love them! Och jag har en cd i hyllan.

    • vildhunden
      18 juni, 2009 kl. 19:46

      Silvia’s Mother och The Ballad Of Lucy Jordan 🙂 Shel Silverstein + Dr Hook = bra musik som håller än!
      Jag har också en CD i hyllan eller i bilen ”Dr Hook And The Medicine Show” 🙂

  7. 28 juni, 2009 kl. 01:20

    Shel Silverstein… trodde att det bara var jag som hade hört honom. LP:n köpte jag 1973 eller så. På Spotify hittade jag tyvärr inte min favorit ”Time”.

    • vildhunden
      28 juni, 2009 kl. 09:13

      Någon vinylskiva med Shel Silverstein har jag inte. Däremot har jag en CD med Dr. Hook som visst var först med att spela in The ballad Of Lucy Jordan (1977?). Att Shel Silverstein hamnade i min blogg är Vitas förtjänst. Hon skrev tidigare om att åka nedcabbat och lyssna på ”The ballad of Lucy Jordan”. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.