Hem > Mode, Shopping, Stil > Oscar Of Sweden

Oscar Of Sweden

16 juni, 2009

oscarofsweden

Dagens sista skjorta. En skjorta i bomull från Oscar Of Sweden. Samma storlek (enligt etiketten) som skjortan från Rappson men med en betydligt snävare skärning. Skjortan passar mig och känns bra på kroppen. Funderar mycket på om det är skillnaden mellan ”normal” och ”slim fit” som ger sig till känna i jämförelsen mellan skjortan från Oscar och skjortan från Rappson. Eller har de olika mått för ”samma” storlek? Faktum är att jag inte tidigare har reflekterat över skillnaden utan jag har kikat på kragstorleken, materialet och prislappen samt greppat skjortan och betalat. Men nu förstår jag bättre 😉

Skjortan har isyddda skötselråd som är de bästa och tydligaste jag hittills träffat på. Ursprungsmärkning saknas dock. Tyget är mjukt och smidigt av strykfri typ. Skjortan ska inte torktumlas eller hårdcentrifugeras utan dropptorkas på galge. Detta kommer, misstänker jag, onekligen att bli en av mina skjortfavoriter framöver. Skjortan kostade 71 kronor.

Kategorier:Mode, Shopping, Stil
  1. 16 juni, 2009 kl. 20:08

    Jag har ingen som helst kunskap om skjortstorlekar. Jag tittar bara på dom. Skjortorna alltså. Med innehåll. 🙂 Denna skjorta var verkligen skitsnygg, liksom innehållet! 😉 71kronorskram!

    • vildhunden
      16 juni, 2009 kl. 20:53

      Skjortan påminner lite grann om murarskjortorna i mönstret. Skön är den också 🙂
      Kunskapskram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.