Hem > Bostad, Pengar, Tankar > Är det bra eller inte?

Är det bra eller inte?

21 juni, 2009

En halv trappa upp är bra. Men stambytet är inte gjort än. Det är mindre bra.
Balkong in mot gården. Är det bra?
Den är ganska dyr. Det är mindre bra.
Jag velar fram och tillbaka. Det är inte bra.

Kategorier:Bostad, Pengar, Tankar
  1. 21 juni, 2009 kl. 19:07

    Velar du så skit i det, då blir det inge bra. Det är mitt råd. Dyrt, är väl en anledning att skippa den? Halvtrappskram! 🙂

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 06:47

      Jag tror att du har rätt 🙂
      Skitkram 🙂

  2. JC
    21 juni, 2009 kl. 20:13

    Vänd på steken, billig hyra med tanke på storlek etc, jämför med boende du har idag… Dessutom ganska bra läge på lägenhet…

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 07:47

      Framgår inte om kostnaden för stambytet redan är betald eller ej. Sedan är det läget i inlandet och den långa vintern.

  3. Retstickan
    21 juni, 2009 kl. 21:49

    Men berätta mer…var finns den? Finns det bilder på den? 😉

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 06:49

      Inga bilder vad jag vet.

  4. Hondjuret
    22 juni, 2009 kl. 09:33

    Skall de b y t a stammar eller relina? Det är stor skillnad. Vi skall relina här, och det innebär inga avgiftshöjningar och bara ett ytterst kort ingrepp. Stambyte är svindyrt och tar hur långt tid som helst.

    Är nya lägenheten dum då?

    Jag hade prioriterat låg avgift och tittat mindre på inköpspris. Ja, självklart under förutsättning att det går att lösa inköpet såklart.

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 10:11

      Avgiften är helt överkomlig och inköpspriset är mycket lågt jfrt med orter där vissa bor 🙂 (Jag kan betala lägenheten kontant). Men det är nytt badrum och stambyte i höst. 😦

  5. Retstickan
    22 juni, 2009 kl. 10:23

    Maila ägaren! Ta reda på föreningens namn kolla upp ekonomin i föreningen en förening med GOD ekonomi behöver inte höja avgifterna! (det gjorfe inte vi) 😀

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 10:34

      Jag vet vad det är för lägenhet och vilken förening det är. Problemet är min velighet 😀

  6. Retstickan
    22 juni, 2009 kl. 10:50

    OCH..?? Då vet ju du vad du ska göra!! Ta tag i den saken då 😀

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 10:54

      Det har jag redan gjort 😉 Jag fortsätter att vela en tid till 😀

  7. Hondjuret
    22 juni, 2009 kl. 11:01

    Men hur k ä n n s den då? Balkong mot gården låter toppen, särskilt med tanke på vissa laster. Lägenheten du bor i nu har jag fått känslan av att den är praktisk och förnuftig – men liksom inte h e m m a. Blir detta hemma tro?

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 11:34

      Hur den känns vet jag inte. Det är en 90-milaresa bara för att se på den. Men jag har en son som har bott i grannhuset (samma förening?) och som kan beskriva lägenheten för mig. Balkong mot gården = sol på morgon och förmiddag. Sedan kan den tillträdas omedelbart vilket kan innebära dubbla hyror under tre månader. Och som sagt. Om det blir mer ”hemma” vet jag inte, för jag vet inte längre om jag vill flytta så långt mot norr. Men å andra sidan så försöker jag leva enligt devisen ”home is where I hang my hat”.

  8. 22 juni, 2009 kl. 15:31

    Om det inte är kärlek vid första ögonkastet = lägg ner. Tvekan är tillräckligt skäl att avstå.

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 20:46

      Jag tror att du har rätt. Tvekan är skäl nog. Men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera kring ett nytt boende. Men det brådskar inte med att byta bostadsort 🙂

  9. JC
    22 juni, 2009 kl. 18:01

    Hmm? Inlandet, lång vinter? Alltid bra veta hur folk definierar inlandet 😉

    • vildhunden
      22 juni, 2009 kl. 20:47

      Visst är det lång vinter (och kall) 😉 Inlandet är allt som ligger mer än en mil från kusten 😀

  10. JC
    22 juni, 2009 kl. 21:07

    Dvs Uppsala, Västerås, Växjö… Kall och lång vinter? Mindre än 4 mån snö och -7 i medel under den tiden. Framförallt torrare luft än där du bor nu

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.