Hem > Diverse, Grinig gubbe, Mode, Shopping, Stil > The Marlboro Man

The Marlboro Man

1 juli, 2009

marlboro_hattDagens outfit: På huvudet en ny och ”äkta” Marlboro hatt inköpt på Tradera för 100 kronor. Att den är äkta kan inte betvivlas eftersom den guldfärgade stämplingen på svettremmen berättar att det är ”Der Echte Marlboro Hut” och att den är ”Made In Germany”. Om det är en likadan hatt (tillverkad av Wegener) som bjöds ut för €110 på ”Quoka.de” vet jag inte, och egentligen bryr jag mig inte heller. Nu fattas mig bara en mullrande V-8, så jag kan åka och visa upp mig på Countryfestivaler runt om i landet.

Skjortan är en Sand, storlek 39, i egyptisk bomull. Priset blev till slut hela 159 kronor. Med tanke på att skjortan är mycket liten och enligt min uppfattning snarare motsvarar en skjorta i storlek 37 så känns det lite grann som bortkastade pengar. Skjorttyget förefaller hålla en mycket hög kvalité och stor omsorg har lagts ner på detaljerna med bl.a. lösa kragstickor. Men tyvärr så känns skjortärmarna och manschetterna lite trånga och för små för mig. Kanske kan jag ha skjortan utanpå jeans med upprullade manschetter?

Kortbyxorna köptes igår på Dressman för 199 kronor och var de enda kortbyxor jag hittade som hade ”normal” benlängd, två framfickor och två vanliga bakfickor. I brist på bröd fick jag äta kaka! Vart tog alla ”klassiska” kortbyxor vägen?

På fötterna mina nio år gamla sandaler från Ecco. Dyra men flitigt använda och sköna. Berätta bara inte för Natalia (ST-läkaren) att jag inte har strumpor på fötterna. Diabetesfötter ska aldrig vara ”barfota”. Varken ute eller inne, slog hon resolut fast på sin svensk-ryska dialekt.  Så just nu bryter jag mot instruktionerna. 🙂

  1. 1 juli, 2009 kl. 20:10

    Men nu är du riktigt busig vildhunden som inte följer instruktionerna…å ännu busigare blir du om du kavlar upp ärmarna på skjortan! Vad ska det bli nästa gång? 😉 Hatten är jättefräsig och passar dig som…handsken…(jaja, det ÄR varmt!) Vad är ”klassiska” kortbyxor? Kortare ben? Hoppas du har det bra där du är och att du får ordning på AC:n. Svettremskram! 🙂

    • vildhunden
      1 juli, 2009 kl. 22:41

      Det är härligt att våga vara lite busig ibland 😀 Alla affärer hade kraftigt mönstrade shorts som gick ner på halva skenbenet. Eller långa shorts med massor av utvändiga benfickor. Jag ger mig tusan på att de hade en ficka för mobilen också? 😀 Jag hade gärna valt en annan färg, eller modell, på shortsen jag köpte. Men det gavs inga vettiga alternativ. Endast en affär, en modell och en färg. 😦
      Jo. Det ÄR varmt 😦
      Buskram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.