Hem > Dator, Diverse, Grinig gubbe, Tankar > Att inte räknas

Att inte räknas

4 juli, 2009

Herr AS säger att bloggarna är unga tjejer som modebloggar. Jag skulle väl kunna tacka för komplimangen men samtidigt kan jag känna det som att vi i övre medelåldern inte räknas överhuvudtaget. Vi förutsätts vara okunniga i fråga om datorer och Internet. För egen del så kan jag konstatera att jag haft dator sedan 1992 och Internetuppkoppling innan Windows 95 kom ut på marknaden. Att jag är utbildad ”IT-pedagog” och ”anno dazumal” handkodade hemsidor och drivit på om ”bredband” i bygden och varit verksam i ett IT-projekt räknas inte. För det var ju under förra seklet och det var ju en evighet sedan.

Jag tror jag ska fortsätta tjura en stund över att ”inte räknas”. Varken i bloggosfären eller på arbetsmarknaden,

  1. 4 juli, 2009 kl. 22:47

    ETT! Nu har jag räknat dig, så du finns vildhunden. 😉 Å vilken tur att du har börjat modeblogga, och fortsätter att köpa fina skjortor, då är det ingen risk att du inte blir räknad i framtiden. Fattaru hur himla bra det ÄR!!! Skön kväll på dig! Anno dazumalkram! 🙂

    • vildhunden
      8 juli, 2009 kl. 12:34

      Tack för att du räknade mig som nummer ETT 😉 Men skjorthandlandet är över och kanske också ”modebloggandet”.
      Modekram 🙂

  2. Retstickan
    5 juli, 2009 kl. 17:09

    Var lugn du är räknad och skattskriven 😉

    • vildhunden
      8 juli, 2009 kl. 12:32

      Apropå skattskriven. När kommer slutskatten? 🙂

  3. 5 juli, 2009 kl. 22:38

    Men fortsätt nu med att lyssna på P4 i den gamla transistorn, dansa gammeldans och äta rotmos. Boka plats redan nu på kvällskurserna ”Det här är internet” och ”Så här skickar du sms” till hösten. Om du orkar vara uppe efter Gokväll på tv.
    Hälsningar
    ”Hur startar man den här datan?”

    • vildhunden
      8 juli, 2009 kl. 12:35

      Hur startar man datan? Det har jag alltid undrat över. Får man lära sig det också?

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.