Hem > Bild, Fåglar, Matprat > Hungrig?

Hungrig?

7 juli, 2009

skrattmas_ungeHungrig ”kyckling” (skrattmås) vid Saltharsfjärden, Norrsundet.


gratrut_ungeHungrig unge (gråtrut?) vid Saltharsfjärden, Norrsundet.

Nu är jag också hungrig. Det blir en liten pizzabit med en kopp te som toppas med en slatt kaffe.

Kamera: Panasonic FZ – 30, Olympus TCON –17

Kategorier:Bild, Fåglar, Matprat
  1. 7 juli, 2009 kl. 20:22

    Oh, så fina bilder, Bildhunden! Utöver din fotokonst har jag en soft spot för just fåglar (många mjuka fläckar har jag, men fåglar är fåglar är fåglar) och tror ibland att jag själv håller på att transformeras till ett fjäderfä. Jag har börjat äta solrosfrön stup i kvarten, så något är på väg att hända. 😉

    En fjädrande kram och glad sommar till dig.

    • vildhunden
      8 juli, 2009 kl. 12:38

      Tack. Jag vill minnas att du hade undulater eller papegojor. Kanske var det gråsparvar? Eller dunkuddar? Något med fågelfrö var det i alla fall. Dille kanske?
      Transformerkram 🙂

  2. 9 juli, 2009 kl. 10:57

    Det stämmer. Fast ”har HAFT undulater och papegojor”, ska det vara. För ganska länge sedan. Jag fick de första i present, skaffade de följande som sällskap till de första och sedan förökade de sig och…jaja, du fattar. Men fåglar ska verkligen inte sitta i bur. Sådant påminner en smula om jobbcoaching i juli. (Jag såg. Och GRRR!) Därför kommer jag aldrig mer att ha vare sig papegojor eller undulater, trots att mina mest befann sig utanför sina burar. De ska vara i regnskogarna eller var de trivs bäst. Precis som du. Fast du behööööver ju inte åka till Brasilien, det är inte det jag säger.
    Snacka-goja-kram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.