Hem > Arbete, Diverse, Grinig gubbe, Politik, Tankar > Förbannade arbetsförmedling

Förbannade arbetsförmedling

8 juli, 2009

Jag hade tänkt utnyttja möjligheten att ta ut ”semester” eller lovdagar som det heter fr o m måndag den 13:e och åka härifrån under ett par veckor. Ett brev betyder så mycket sägs det. Ett brev kan förstöra så mycket skulle jag säga.  ”Härmed kallas du till information om jobbcoaching hos kompletterande aktör den 13 juli”. Förstår inte AF att även arbetslösa vill kunna få känna sig ”lediga” under sommaren? Ju mer jag funderar på saken, så börjar jag undra allt mer om inte dessa tre miljarder som regeringen satsar på jobbcoaching, endast är till för att berika privata aktörer och ”straffa” de människor  som saknar arbete?

Årets ”semester” skiter det sig med för min del verkar det som.

  1. Retstickan
    8 juli, 2009 kl. 13:11

    Kan du inte ansöka om att vara ledig då? Typ som en semesteransökan? Du måste väl inte ta din semester samtidigt som coachen?

    • vildhunden
      8 juli, 2009 kl. 13:39

      Man måste alltid ansöka om lovdagar. Under pågående program beviljas inga ledigheter. Tyvärr misstänker jag att Företagarskolan (coachen) har haft sin semester nu.

  2. Retstickan
    8 juli, 2009 kl. 13:43

    Men, du får väl säga till honom/henne att nästa gång kan de säga till dig så ni kan åka tillsammans då…för måste du ta samtidigt så, kan ni ju umgås med 😀

    • vildhunden
      8 juli, 2009 kl. 13:47

      Hade jag inte kallats till coaching så hade jag kunnat gå till AF och fått mina dagar. Nu går det knappast för det blir Företagarskolan som bestämmer. Inte AF.

  3. 8 juli, 2009 kl. 21:56

    Men kan dom inte bara stoppa upp sig själva nånstans där det är trångt och luktar illa och börja behandla folk som folk! Jag blir så förb…..! Straffkram! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.