Hem > Arbete, Bekännelser, Diverse, Grinig gubbe > En hink sniglar, tack

En hink sniglar, tack

9 juli, 2009

VP & AC Service gav mig omgående en tid för felsökning av AC-n och berättade att först gör de en felsökning och sedan får jag ett kostnadsförslag. Kan jag få en snigel på ögat för att jag inte tyckte att de ska ha semester när jag väl bestämmer mig för att låta reparera AC-n?

Arbetsförmedlingen kan naturligtvis inte veta när jag vill vara ledig om jag inte berättar det i god tid. Kan jag få en snigel till på ögat?

Kanske ska jag ha ett helt gäng sniglar eftersom  jag tänker för länge innan jag beslutar mig och när jag väl sedan fattat beslutet vill att saker ska ske omedelbart bums. Medan jag ändå är farten kan jag ta en hel hink med sniglar för att jag tycker att hela världen ska finnas till enbart för mig

Noterat: Det fanns 52 anmälda arbeten i Platsbanken för sex län idag.

  1. retstickan
    9 juli, 2009 kl. 20:22

    Du får väl be om en vitlök med då, sniglar med vitlökssmör mmmmm smaskens ju 😉

    • vildhunden
      9 juli, 2009 kl. 20:27

      Att sniglar med vitlök skulle vara smaskens betvivlar jag. Lika smaskens som ostron och grodlår. *urk*

  2. retstickan
    9 juli, 2009 kl. 20:52

    Äter du inte skaldjur? 😀

    • vildhunden
      9 juli, 2009 kl. 21:04

      Inga sådana som grodätarna säger sig älska. Lika lite som jag kan tänka mig att äta feta gulvita larver. Men hummer, krabba, kräftor, räkor och musslor går ner 🙂 Jag har även ätit valbiff men gör det aldrig mer (av moraliska skäl)

  3. Admin
    17 maj, 2010 kl. 13:20

    http://eventkockblogg.wordpress.com/2010/05/17/ett-projekt-i-snigelfart-helix-pomatia-allium-ursinum/

    ”Sniglar” eller Vinbergssnäckor är grymt gott! Och SlowFood när det är som bäst! =)

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.