Hem > Diverse, Tankar > Mitt golv är en annans tak

Mitt golv är en annans tak

12 juli, 2009

Jag undrar vad den gamla damen i våningen under tänker när de hårda klackarna smäller i parkettgolvet. Kanske är hon glad över att hon fortfarande hör? Eller blir hon lika förbannad och irriterad över mina steg som jag blir när hundarna skäller dagen lång?

”Filttofflor på” anbefalles!

Kategorier:Diverse, Tankar
  1. 12 juli, 2009 kl. 18:18

    Jag tycker att du ska fråga damen om hon blir störd. Då vet du. Det är lätt att irritera sig på störande ljud, men vilka? Så fråga. Takkram! 🙂

    • vildhunden
      12 juli, 2009 kl. 19:43

      Nej. Jag frågar inte eftersom jag normalt inte går omkring med skor inne. I varje fall inte med dessa skor som har en mycket hård klack. Det var en engångshändelse då jag önskade försöka ”gå ut” vänsterskon 🙂 Men hunddjävlarna som skäller är ingen engångsföreteelse 😦
      Gladkram 🙂

  2. 12 juli, 2009 kl. 20:53

    Du skulle haft en egen Sally som gick ut skor åt sin pappa skomakaren. Visst ja du ser ju inte på TV så ofta men det fanns en kvinna som hjälpte sin pappa med sånt. Skickar en länk…

    … det var hon som sa det är inte lätt att bromsa sig ur en uppförsbacke…

    Så du går omkring i klackeskor inomhus 🙂

    • vildhunden
      12 juli, 2009 kl. 21:21

      Sally ”på biblioteket” såg jag nog ett avsnitt av då och då. Wollter var pappan. Eller hur?

      Jo du. Nog har jag haft klackeskorna på idag 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.