Och nu då?

17 juli, 2009

Jag vill göra något! Men vad? Efter gårdagens gruppmöte med ”coachen” fick vi tre ”överåriga” stanna kvar efter mötet och intervjuades kort om våra tankar och planer inför framtiden, varpå vi fick beskedet att vi inte behöver vara med på gruppmötena utan att vi ska ha regelbundna personliga samtal i fortsättningen. Jag ska ha mitt första samtal den 29:e denna månad. Bilen ska in på verkstad den 23:e så fram till dess känner jag mig ”ledig”. Med tanke på hur få lediga arbeten det finns i Platsbanken så har jag just nu bara en ansökan att fila på fram till den 29:e. Det känns som om jag skulle vilja ha ”semester” fram till torsdag. Men jag är ju så fantasilös så jag vet inte vad jag ska hitta på under en ”semester”.

Ska jag hämta ett tält? Slänga in det i bilen och dra iväg dit näsan pekar? Sova på vandrarhem eller i stugor längs vägen? Är det semester? Eller är det bara flykt från allt jag borde göra hemma… ????

Jämtland har jag aldrig sett. I varje fall har jag aldrig varit i Östersund. Och det var länge sedan jag var till Vilhelmina. Men… jag velar och velar. Tanken på att oplanerat resa ensam känns lite trist. Om jag velar ett tag till så är det snart torsdag igen.

  1. 17 juli, 2009 kl. 11:46

    Östersund är hur vackert som helst. En jättetrevlig stad.
    Till Vilhelmina åker jag nu, men blir bara borta över helgen. Kanske vi syns där då?

    • vildhunden
      17 juli, 2009 kl. 11:59

      Ska du inte snickra på flotten? 😉
      Trevlig helg! 🙂

  2. 17 juli, 2009 kl. 12:05

    Näe, man måste ju även försöka gästa andra ibland. Inte bara bjuda in i sitt eget hus även om jag trivs bäst med det.

    Trevlig helg till dig med.

  3. retstickan
    17 juli, 2009 kl. 13:38

    En stuga i Härjedalsfjällen kan jag kanske erbjuda, om jag får lite förvarning så jag hinner att boka den 🙂

    • vildhunden
      17 juli, 2009 kl. 13:58

      Det hinner du nog inte 🙂 Dessutom så velar jag 😀
      Men tack i alla fall 🙂

  4. retstickan
    17 juli, 2009 kl. 14:39

    Före klockan 16 i dag så..;)om du ska ha den denna helgen 🙂

    • vildhunden
      17 juli, 2009 kl. 15:46

      Tack så hemskt mycket men jag står över denna gång. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.