Hem > Bekännelser, Bostad, Diverse, Kärlek & sån't, Shopping > Jag har en blogg men…

Jag har en blogg men…

27 juli, 2009

Jag har varit så att säga upptagen på annat håll och sommarlättjan slog till. Kanske är det bara vanlig sommarkättja som gjort att jag häckat på en ”dejtingsajt” dagar och nätter igenom? Emedan jag är av manligt kön så klarar jag inte av att sköta bloggen och andra saker samtidigt. Eller rättare sagt sköta saker parallellt. För det kan ju varje kvinna vittna om att ”karlar klarar bara en sak i taget”. Till skillnad från kvinnor alltså. Därmed är jag ursäktad.

Idag har det varit svettigt. IKEA har fått ett besök. Hem kom jag med fåtölj och tillhörande fotpall samt en lagerhylla. Ska det äntligen bli lite mer ordning i lyan? I vilket fall som helst ska här möbleras om. Sedan återstår det en matta, litet soffbord samt det skräckinjagande inköpet av gardiner och gardinstänger. Gardininköp och –uppsättning verkar vara en hel vetenskap i sig som jag helst skulle vilja slippa.

  1. 27 juli, 2009 kl. 14:42

    Det där är bara en myt, som ni odlar för att slippa göra mer än en sak åt gången. Vilken sajt förresten? ;o)

    • vildhunden
      27 juli, 2009 kl. 15:08

      Myt? Det är vad kvinnor sagt mig så det var nog en kvinna som ”hittade på myten” 😀
      Norrlandskontakten. Jag var med där för några år sedan. Blev tvärnyfiken på om det hänt något där, och registrerade mig igen som gratismedlem för ett par veckor sedan.

  2. Österbottniskan
    27 juli, 2009 kl. 17:25

    Och hade det hänt något? Inga trevliga Österbottniskor kvar antar jag? 🙂

    • vildhunden
      27 juli, 2009 kl. 17:28

      Nej det har inte hänt något på NK. Och den trevliga hon försvann bara. 😀 Men det finns kvar en Österbottniska (som jag kände igen) och hon är säkert trevlig hon med 🙂

  3. 27 juli, 2009 kl. 17:44

    Som sagt, av Rutan, ett typiskt ”skyll på” att karlar inte kan göra flera saker samtidigt. Det handlar om att ni inte gör sakerna VI vill att ni gör, samtidigt. 😉
    Nuförtiden är gardinarrangerande lättare än lätt. Mäta fönstret, köp stång och sätt upp, trä på gardinerna. Klart! Man behöver inte ens kunna sy! Dejta på Vildhunden, spännande värre! Sajtkram! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.