Hem > Grinig gubbe > Skjut hunddjäveln!

Skjut hunddjäveln!

18 augusti, 2009

Varenda morgon väcks jag av att grannens hund står på andra sidan väggen och skäller i mitt öra när tidningsbudet kommer med tidningen. Han skäller när brevbäraren kommer. Han skäller när någon går i trappen. Även om klockan så är halv ett på natten. Klockslaget skiter hunddjäveln fullständigt i. Grannen då? Den dövstuten ligger antagligen och snusar i min andra grannes säng och hör intet.

Skjut hunddjäveln!

Kategorier:Grinig gubbe
  1. Retstickan
    18 augusti, 2009 kl. 14:41

    😉 Byt plats med grannen, så att han får höra 😀

    • vildhunden
      19 augusti, 2009 kl. 11:13

      Det är nog försent att byta plats med grannen. De har redan växlat nycklar. 🙂

  2. 18 augusti, 2009 kl. 15:35

    Du måste prata med grannen och berätta att du blir störd. Att bli väckt tidigt på morgonen, och mitt i natten, av hundskall är INTE acceptabelt! Hoppas du mår bättre och är ute och fotar å sånt! Skjutkram! 🙂

    • vildhunden
      19 augusti, 2009 kl. 11:15

      Jag antar att du har rätt. Jag trodde skällandet skulle avta när den ena cockerspanieln på bottenplanet flyttade. Den hunden var ”outhärdlig”.
      Voff! 🙂

  3. Gubben
    18 augusti, 2009 kl. 17:36

    Varför hunden? Grannen verkar vara en mer logisk måltavla!
    Hälsar Gubben…

    • vildhunden
      19 augusti, 2009 kl. 11:17

      Hej Gubben!
      Du har naturligtvis rätt. Grannen är ”skurken” 😀
      Har du seglat färdigt och tänker börja blogga igen? 🙂
      Vi är många som hoppas! 🙂

  4. 18 augusti, 2009 kl. 22:25

    Ligger grannarna i varandras sängar? 🙂

    Låter jobbigt med hunden. Skäll tillbaka Vildhunden!

    • vildhunden
      19 augusti, 2009 kl. 11:37

      Det är ett evinnerligt travande fram och tillbaka mellan mina grannar. Utom när de sover förstås. Eller vad de nu gör i sängen 🙂

  5. 27 augusti, 2009 kl. 08:58

    Jag har en granne med 2 skällande taxar, en rallybil som smäller ur avgasröret, han har kompisar med rallybilar och som grädde på moset har han en åkgräsklippare som han älskar mer än sin fru. Jag har funderat på om inte han gärna önskar sej en motorsåg i julklapp.
    Han undrar också varför vi aldrig sitter ute i trädgården, vilket ”klappträ”…

    • vildhunden
      27 augusti, 2009 kl. 15:21

      Alla grannar skulle kanske kunna gå samman och köpa en motorsåg åt honom? 😉 Alternativt köper ni hörselskydd åt er själva 😉
      Men i natt fick jag sova. Han hade hundarna instängda i sovrummet i natt. Så det var kanske de i andra trapphuset som blev störda 😀
      Men det är ett elände med alla ljud överallt jämt och ständigt. Tystnaden borde fridlysas!

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.