Hem > Grinig gubbe, Kärlek & sån't > Jag blir trött

Jag blir trött

24 augusti, 2009

De är duktiga, framgångsrika och lyckliga. De fiskar, plockar svamp och bär samt åker på långa utlandsresor. Om de nu inte tillbringar delar av vintern utomlands i varmare klimat. De åker motorcykel på långresor till främmande länder. De har arbeten de älskar och framgångsrika barn som står på egna ben. De har alltid en bok på nattduksbordet och lagar goda middagar som de avnjuter tillsammans med underbara vänner. De ägnar delar av sin fritid åt Friskis & Svettis, spinning och aeorobics eller långa stärkande promenader i fjällen Eller så vandrar de längs pilgrimsleder i Spanien där de ägnar sig åt yoga och meditation. Ibland gräver de i trädgården. Ibland spelar de golf om de inte är ute och seglar i skärgården. Mannen de söker ska vara ungdomlig i kropp och sinne. Vara romantisk, generös, busig, djup och allvarlig. Ha inre och yttre stil samt friska tänder.

Och jag blir bara trött och matt.

  1. 24 augusti, 2009 kl. 16:35

    Men BRY dig inte! Det där är inga riktiga människor, när fasaden rämnar är det inget att ha. DU är genuin vildhunden, DET är värdefullt! (Men jag förstår vad du menar.)
    Mattkram! 🙂

    • vildhunden
      26 augusti, 2009 kl. 13:07

      Det är tur att DU finns Barbro 😀
      Stilkram 🙂

  2. Dag
    24 augusti, 2009 kl. 19:28

    Du kan fotografera dom, spela för dom, skriva för dom, köra dom med din fransyska men jag kommer inte ihåg om du kan sjunga för dom.
    Den yngre.

    • vildhunden
      26 augusti, 2009 kl. 13:08

      Dom kan jag inte göra något för. De är räddningslöst förlorade i en värld av meritförteckningar 😉

  3. 24 augusti, 2009 kl. 21:04

    Ja, du får då till det. 🙂 friska tänder….det va någe nytt.

    … jag undrar om man skulle syna dessa underkvinnor – hur mycket som stämmer med verkligheten. Jag har då inga såna väninnor. Jo, förresten om man slår ihop allesammans då blir dom en sån.

    Nog finns det några lagom tjocka tanter också som inte hinner nått. Det gäller bara att hitta dom.

    Lycka till!

    • vildhunden
      26 augusti, 2009 kl. 13:10

      😀 Det var en kvinna som inledde sin presentation med att tala om att mannen hon sökte måste ha friska tänder. 😀

      Men tanter som inte hinner nåt? Var har du dom? 😉

  4. 26 augusti, 2009 kl. 22:51

    Alla dessa karlar då, som står stadigt på jorden med glimten i ögat och ser bra ut enligt andra? Gilla country om de inte är allätare. Och alla plockar svamp! Ska man träffa nån bör man ge sig ut i skogen – där är de!

    Svampplockning som intresse… vem plockar svamp i mars?

    • Gerd
      27 augusti, 2009 kl. 21:51

      Har nyss varit inne och läst din blogg och fick mej ett gott SKRATT Så där skriver nästan varenda kille på dom datingställen jag besökt och dom har håret kvar, skidar på längden och tvären gärna i alperna och är normalbyggd, på fotot har dom en stor bula; månde dom vara gravida SKRATTAR några har även skrivit om att dom är välutrustade (som om det vore allt). Söker en kvinna som är själgående.
      Trodde i min enfald att det var män som skrev så här i sin presentation, men ack vad jag bedrog mig.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.