Dubbelbokat

1 september, 2009

Det är mycket nu. Åtminstone för coachen. Man förstår detta för han hade bokat in två personer på samma tid idag. Men det ordnade sig. Jag fick en ny tid i morgon. Så det var bara att knalla ut och sätta sig i bilen och dra en repa runt stan. Först till Swedol för att köpa en helljuslampa á 120 kr till bilen. Sedan till Stöveln Öberg för att prata cykel och få klämma lite på de ergonomiska handtagen.

Det är sju gånger svårare att köpa cykel än att köpa televisionsapparat kändes det som när jag stod där och tittade ut över havet med cyklar i alla storlekar och färger. Men jag fick bra hjälp med att reda ut skillnaden mellan olika typer av cyklar och frågan vad jag ska ha cykeln till. Äldre kunnig personal är guld värt 🙂

Frågan jag nu ställer mig är om det bara är en nostalgisk längtan till ungdomens cyklande som styr mitt hastigt uppkomna intresse för cyklandet? Då lämnade jag med lätthet mopeder bakom mig. Idag är det knappast att tänka på. Då var femton mil på en dag en fullt rimlig etapp. Idag vete tusan om jag ens orkar fem mil. Nu vill jag mest få fart på benmuskulaturen och få upp ”flåset” igen. Men är det värt närmare tio papp?

  1. 1 september, 2009 kl. 22:37

    Nä, tio papp är det INTE värt! Kolla begagnatmarknaden, du behöver ju inte börja med nån värstinghoj direkt. Köp nåt som funkar för dina behov i ”startklicken”, sen kan du ju fläska på om du absolut måste. Dubbelkram! 🙂

    • vildhunden
      1 september, 2009 kl. 23:04

      Jag vet vad jag ska ha för typ av cykel. Finns inte på Blocket 😦

  2. 2 september, 2009 kl. 07:38

    Å så hjälm 🙂

    Spännande att se dig på cykel. Bra för flåset.

    Idag regnar det hos mig och jag glömde cykelskyddet (den pälsförsedda) på igår när jag kom hem. Sadeln är trasig så idag blir det kasse på.

    • vildhunden
      2 september, 2009 kl. 07:53

      Cykel är bra för flåset och snällt mot kroppen. Hjälm? Jag har aldrig använt hjälm tidigare, men blir det en ny cykel så blir det också en hjälm. Man ska vara rädd om det lilla grå luddd som finns kvar mellan öronen. Köp dig en ny sadel! 🙂
      Här regnar det också.

  3. JC
    2 september, 2009 kl. 08:23

    Varför cykel för 10 papp? Dessutom på g lag om cykelhjälm (om den inte redan är tagen).

    • vildhunden
      2 september, 2009 kl. 14:30

      För billig? Det fanns en cykel för 47.000 kr. Kanske passar den mig bättre? Annars är det enkelt. Krav på cykeln; lätt cykel för motion, skivbromsar, många växlar, ska gå att utrusta med skärmar och pakethållare för touring. Då hamnar du på ett pris mellan sex och tio långschalar.

  4. JC
    2 september, 2009 kl. 15:37

    Ska inte ha så höga krav. Tacka vet jag försvarets hederliga gamla modell ;-). Finns faktiskt en hel del vettiga cyklar på blocket… Förutom försvarets modell 🙂

    • vildhunden
      2 september, 2009 kl. 15:48

      Jag glömde en viktig sak. Cykeln ska vara SNYGG! 😀

  5. JC
    2 september, 2009 kl. 15:56

    Försvarets cykel är stilren, klassisk, snygg och oerhört praktisk 🙂

  6. Retstickan
    2 september, 2009 kl. 23:13
    • vildhunden
      5 september, 2009 kl. 08:21

      En sådan cykel är utesluten. Den strider mot allt som är själva grundtanken med mitt cyklande. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.