Hem > Bostad, Diverse, Musik, Pengar, Shopping > Jazz in the kitchen

Jazz in the kitchen

4 september, 2009

Äntligen tog jag mig sönder och samman. Körde till IKEA för att köpa ytterligare ett par hyllplan till bokhyllan. Nu får jag in än fler CD-skivor med fotografier och musik. 😀

Eftersom jag irriterat mig på den urusla kvalitén på mottagningen i min Pågenradio som stått i köket allt sedan jag fick den, så hade jag sett ut en liten billig ”köksradio med CD-spelare” hos Clas Ohlson. Parkerade bilen, stoppade på mig ”Somethin’ Else” med Cannonball, Miles och polarna för att ha en skiva att testa ”köksradion” med. Väl nere på gubbdagiset så kunde jag konstatera att skivan började spela men stannade tvärt i den radio jag testade. Dålig kvalité? Den slutsatsen drog jag och kastade mig irriterat över resten av sortimentet.

Tjurigt och tvärt bestämde jag mig för en liten smal musikanläggning fjärran från den lilla CD-radio jag kom dit för att köpa. Mot kassan och 899 kronor fattigare kunde jag lämna butiken med kartongen under armen. Nu är min ”köksradio” på plats i köksfönstret (den går att sätta på väggen) och Hazmat Modine kan underhålla mig medan jag sitter under köksfläkten,  diskar eller lagar mat. Förtreten över att den kostade 550 kronor mer, än vad jag ursprungligen tänkte mig att ge, får jag svälja.  Radiodelen slår ”Pågenradion” i kvalité med hästlängder, och förutom vanliga CD-skivor så kan man spela MP3-filer från CD-skivor, SD-kort eller USB-minne. Låter skapligt gör den också.

köksradio

”Come on into my kitchen. I belive it’s goin’ to rain outdoors”

  1. 4 september, 2009 kl. 14:07

    Vad är 550 spänn EGENTLIGEN? Du kanske skulle ha köpt nåt onödigt för dom slantarna, nåt skit du faktiskt inte behöver. Men nu har du en riktigt bra köksradio med finesser du inte skulle ha haft om du köpt den billiga skitgrejen. Ha en fin helg vildhunden! Sortimentskram! 🙂

    • vildhunden
      4 september, 2009 kl. 18:40

      550 spänn är ingenting om man tar hänsyn till förväntad livstid på apparaten. Eller om man räknar kostnad per driftstimme 😀
      Men för en arbetslös djävel så kan 550 spänn göra skillnad.
      Kökskram 🙂

  2. 4 september, 2009 kl. 19:00

    Snygg var den också…

    • vildhunden
      4 september, 2009 kl. 19:32

      Jo då. Den duger och kvalitén på ljudet är betydligt bättre än ljudet i den förra radion. 😀

  3. martha
    4 september, 2009 kl. 21:20

    Gratulerar! Har själv umgåtts med tanken på att införskaffa en ‘sovrumsradio’ m spelmöjligheter på. ja, pengar ja, det får bli när maten gått ner. Och då menar jag i pris och inte i magen. Nu piper min hund. dags för kvällspinkpromenad.
    Kram!

    • vildhunden
      5 september, 2009 kl. 08:32

      Hej martha och välkommen!

      Det blev riktigt bra. Det känns bra att kunna spela skivor till kaffet utan att behöva dra upp volymen. Ja pengabrist är ett stort problem för många idag. Hoppas du får ihop pengarna till en sovrumsradio. 🙂

  4. 5 september, 2009 kl. 11:07

    Snygg!

    • vildhunden
      5 september, 2009 kl. 11:19

      Och låter bra i det lilla köket. Dessutom är den ganska liten och ryms på fönsterbrädet. 🙂

  5. JC
    5 september, 2009 kl. 22:29

    Mig veterligen ska det stå blommor i fönsterbrädan 😉

    • vildhunden
      6 september, 2009 kl. 09:44

      Det var fordomdags det. Nya kvastar och nya tider 🙂

  6. JC
    6 september, 2009 kl. 18:27

    Bara vad du tror 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.