Hem > Diverse, Matprat > Man tager vad man haver

Man tager vad man haver

8 september, 2009

gryta

…sade inte Kajsa Warg, även om hon oftast tillskrivs orden i rubriken. Karrékotlett? Vad är det? Nåja, billigt fläskkött var det i alla fall. Jag skar bort benen occh slamsade upp köttet. Fräste på det i grytan och slängde ner en styckad gul lök tillsammans med några potatisar samt lite rotsaker. I med en slatt tomatpuré, sambal olek, salt, peppar, viltfond och lite vatten. Nu får det stå och puttra tills potatisen blir mjuk. Dagens enkla lunch är fixad.

Hur det smakar? Jag vet inte men inbillar mig att det går ner för jag är hungrig nu. Sedan blir det kanske en stadsresa under eftermiddagen. Sönerna behöver få ett besök, tror jag 🙂

————-

Uppdatering kl 12.40

Det smakade utmärkt. Jag hade nog tur denna gång.

Kategorier:Diverse, Matprat
  1. Retstickan
    8 september, 2009 kl. 16:30

    Ser gott ut du får väl bjuda 😀

    • vildhunden
      8 september, 2009 kl. 17:11

      Ja så gott var det att det nästan tog slut. Nu tar jag resterna till middag i kväll 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.