Hem > Diverse, Tankar > Nattuggla?

Nattuggla?

14 september, 2009

Har jag förvandlats till en nattuggla? En person som så sakteliga har vridit på dygnet i likhet med den yngste sonen när han har skollov? Härom natten så blev klockan halv tre innan jag kom i säng. Trött var jag icke då men somnade tämligen snart.  Likadant var det igår. Jag som brukade gå till sängs senast klockan tio kan nu för tiden se visarna passera tolvslaget utan att jag får en tanke på att gå till sängs. Men ikväll måste jag. I morgon väntar nämligen ett pass ”personlig marknadsföring” mellan kl. 9 och 12 vilket innebär att jag ska vara på rull vid åttatiden på morgonen. Uppstigning strax före sju? Hur går det till med en väckarklocka som upphört att fungera efter ett fall i golvet? Inte heller vet jag hur jag ska ställa mobiltelefonen så att den kanske väcker mig. Jag får leva på hoppet att jag vaknar av egen inneboende kraft helt enkelt.

Kategorier:Diverse, Tankar
  1. Gerd
    15 september, 2009 kl. 15:40

    🙂 Föddes som nattuggla och är det fortfarande. Säger till alla ring efter 12 men inte varför….

    • vildhunden
      15 september, 2009 kl. 18:28

      Jag brukar nog kliva upp tidigt men på sista tiden sover jag längre på morgonen. Det blir som en vana 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.