Hem > Matprat > Morgonstund

Morgonstund

15 september, 2009

Undrar vad detta ska bli för dag? Uppstigen klockan halv fem känner jag mig redan trött och vill helst av allt välta omkull mig i sängen och nanna vidare. Att den nyinflyttade grannens hund skällde med sin grova stämma klockan fem störde mig inte nämnvärt idag. Ja, jag har fått en indirekt granne d.v.s en granne som bor på första våningen under hangrannen.

Den indirekta grannen har en hund som överträffar alla andra hundar ifråga om skällande både vad gäller nivå och intensitet. Den hörs. Men antingen har jag varit så trött de senaste morgnarna att jag inte störts eller så var dagens skällande när tidningsbudet kom en engångshändelse. Min han- och hongrannes hundar stör mig inte längre nattetid och jag har fått sova på morgnarna. Skönt!

Kaffe och Fjällfil. Kan det vara frukost för en karl? Uppenbarligen. Om jag nu är karl för min hatt så ska jag väl lyckas se till att jag också får kaffe i termosen och ett par äggmackor med till föreläsningen. Det ingår i min strategi för personlig marknadsföring. Termos med kaffe har varit mitt signum i livet.

Kategorier:Matprat