Hem > Arbete, Grinig gubbe, Pengar, Politik, Tankar > 160 000 fler arbetslösa

160 000 fler arbetslösa

21 september, 2009

Skitregeringen 😦 fortsätter att tugga på om arbetslinjen vilket för tankarna till Högerpartiets forntida paroller om att det ”ska löna sig att arbeta”. Frågar man mig så har jag alltid ansett att ”det lönat sig att arbeta” i stället för att leva på A-kassa eller annat understöd. Då som nu så lönar det sig att arbeta. Vad som är nytt i dagens politik är den öppna proletarisering som regeringen genomför. Trasproletariatet växer så det knakar, och jag misstänker starkt att detta endast är ett led i försöken att sänka lägstalönerna för att därigenom pressa ner lönerna i samhället och ytterligare öka inkomstklyftorna.

Nästa år kommer det att bli ytterligare 160 000 arbetslösa sa Mikaela Valtersson (mp) i radion och tyckte Anders Borg var en cyniker som sänkte skatterna med 10 miljarder för dem som har arbete. Senare hörde jag lite grann i förbifarten att hon hävdade att dessa pengar istället kunde ha använts till att skapa 20 000 nya jobb.

Tänka sig! Det tycker jag också. Första gången jag hört en miljöpartist ha samma åsikt som jag. Annars brukar de mest vara på tvärs 😉

—–

Edit: En annan siffra som jag hört från annat håll är att den förväntade ungdomsarbetslösheten kommer att vara 30 % nästa år. Var tredje ung människa ska sakna arbete! Regeringen borde ha satsat dessa 3,4 miljarder, som de nu satsar på ”jobbcoaching” åt ”nästan pensionärer”, på ungdomarna istället.

  1. Jaquelen Wikström
    21 september, 2009 kl. 17:39

    Hej! Vill du veta hur du kan tjäna $44000/månad inom några minuter? Kolla då senaste inlägget i denna blogg : itaintme.blogg.se

  2. Retstickan
    21 september, 2009 kl. 20:02

    Hoppsan! lät som ett bra sätt att sprida virus 🙂

    • vildhunden
      21 september, 2009 kl. 20:04

      Jag tog bort direktlänken dvs http. Vill folk gå dit för att tjäna storkovan så får de baske mig kopiera och klistra 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.