Hem > Arbete, Diverse, Tankar > Morgondagens sköte

Morgondagens sköte

21 september, 2009

Vems sköte det kan vara vet jag inte, men så mycket vet jag att dagen inleds med en förmiddag i knät på konsulten, rekryteraren, från Kompetensförmedlarna. Det blir tal om anställningsintervjuer och annat ”matnyttigt”. Kanske får vi veta att vi ska vara rena och bära hela kläder när vi, kanske någon gång i en avlägsen framtid, kallas till en anställningsintervju? Kanske blir det klädkoder? Månntro han kan ge tips om lämpliga rakvatten och parfymer också? Inte alls oväsentligt för intrycket enligt en helt ovetenskaplig undersökning som tidningen Metro gjort. 🙂

Sedan finns ju diskens varma sköte att vila i under eftermiddagen. Disken har stirrat anklagande på mig varje gång jag dristat mig att uppsöka kaffebryggaren för att få en slatt av mitt livselixir. 😦

Vem vet vad annat morgondagen kan bära i sitt sköte?

Kategorier:Arbete, Diverse, Tankar
  1. 21 september, 2009 kl. 22:59

    Tycker du verkligen att jag bör kommentera just här? Antagligen inte. 😉 Men om du undrar över vems sköte som dyker upp i morgon kan jag meddela att det inte är mitt i alla fall. Det ska vara med mig på jobbet och ledas ihjäl och längta hem. Precis som resten av mig. Önskar dig lycka till hos konsulten, hoppas du blir nöjd med valet av rakvatten! 🙂 Kompetenskram!

  2. 22 september, 2009 kl. 16:15

    Ska man bära något i sitt sköte vill det till att ha skött sina knipövningar.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.