Hem > Årets vackraste bil, Pengar, Tankar > Fyratusentvåhundra

Fyratusentvåhundra

23 september, 2009

…kronor gick ”servicen” på. Naturligtvis upptäckte Puggeagenten att det ”fuskats” med tidigare service. Så priset steg inom loppet av en minut i mobiltelefonen med 1 400 SEK.  Att bilen ansågs vara ”vanvårdad” vid inbytet hos Wixners Bil hade jag hört tidigare. Nåja. Jag bet i det sura äpplet och tänkte att nu vet jag kanske vad som är gjort och vad som inte är gjort inför framtiden. Dyrt är det att äga och köra ett sjuårigt bilskrälle. Men det är ett vackert skrälle!

Min vackra och bekväma fransk-italienska* går bra nu och jag frågar mig. Varthän? Nordkap eller Ockelbo?

Intill dess den frågan är besvarad så ska jag dränka servicenotan i ett eller ett par rejäla glas med blended Famous Grouse.

—-

*/ Ritad av Pininfarina och byggd hos dem 🙂

  1. 23 september, 2009 kl. 19:08

    Du behöver ju inte dra iväg ända till Nordkap, men en bit åt samma håll kanske…Grousekram! 🙂

    • vildhunden
      23 september, 2009 kl. 19:24

      Till Östersund menar du? 😉
      Servicekram 🙂

  2. Kicki
    23 september, 2009 kl. 20:21

    För 4200 så kan jag resa långt och länge, utan bil 😀
    Kram!

    • vildhunden
      23 september, 2009 kl. 20:31

      Men du har ju tränat ett helt liv på att packa lätt och resa långt. Det har inte jag 😉
      Reskram 🙂

  3. Kicki
    23 september, 2009 kl. 20:45

    Inte ett helt liv än, hoppas jag 😀
    Kram!

    • vildhunden
      23 september, 2009 kl. 21:39

      Men är det inte hela ditt liv? 😉 😀
      Att du sedan ska leva länge än är en annan sak 🙂
      Kram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.