Hem > Bild, Bostad, Diverse, Tankar > Mitt trapphus

Mitt trapphus

26 september, 2009

Hos Drottning M i Blommaland så finns det en tokdåre i huset bredvid som ”…fortsätter att slänga ut sina hushållssopor genom fönstret”. Hos mig så slänger hangrannen ut delar av sina blomster i trapphuset. Att det skulle vara någon annan håller jag för föga troligt med tanke på hans idoga pysslande med sina och hongrannens blomlådor. Kommer trapphuset att bli en djungel? 🙂

trapphus

I trapphuset

Kategorier:Bild, Bostad, Diverse, Tankar
  1. Kicki
    26 september, 2009 kl. 19:18

    Om din trappuppgång blir en djungel, är du Tarzan då?
    Kram Jane 😀

    • vildhunden
      26 september, 2009 kl. 23:33

      Naturligtvis – om du är Jane 😀
      Me Tarzan. You Jane.
      Kram 🙂

  2. 26 september, 2009 kl. 20:17

    Det är en änglatrumpet – giftig ifall du skulle få för dig att äta av den.

    • vildhunden
      26 september, 2009 kl. 23:34

      Aha. Det var så blomman hette! Tack! 🙂

  3. Kicki
    26 september, 2009 kl. 23:53

    När får jag se dig svingandes fram i lianerna?
    Kram Jane 😀

    • vildhunden
      26 september, 2009 kl. 23:56

      När Änglatrumpeten ljuder och får lianer att växa så ska jag svinga mig ner genom trapphuset 🙂
      Kram 🙂

  4. Ettan
    28 september, 2009 kl. 01:00

    Hej Vildhunden,
    Du kan få ge mig en present – knyck fröställningarna till änglatrumpeten, så lovar jag att bjuda på kaffe nästa gång du åker (tillräckligt långt) norrut.

    p.s. Fröställningarna måste vara MOGNA! d.s.

    • vildhunden
      28 september, 2009 kl. 14:17

      Hej!
      Självklart knycker jag fröställningarna om jag kan. 🙂 Ska de vara torra och brungula och torra? Och hinner de mogna innan första snön faller? 😀

      • Ettan
        28 september, 2009 kl. 18:54

        Tackar på förhand! Med MOGNA avses nog i frösammanhang att huset där de bor är brunt och börjar öppna sig i ”sömmarna”. Ett annat sätt att testa är att skaka litet på dem, om det ”skramlar” är det klart.

        Förresten undrar jag om det verkligen är en änglatrumpet och inte en änglabasun du visar. I frösammanhang är det oviktigt, båda typerna är välkomna!!!

        • vildhunden
          28 september, 2009 kl. 19:10

          Som Lupiners frön alltså? Det blir brunt och skramlar 🙂
          Såvitt jag förstått så är Änglabasuner någon hybrid som har större blommor än Änglatrumpeter men vad det är för något som står i trapphuset vet jag inte.

  5. JC
    28 september, 2009 kl. 18:29

    Första snön fallit 🙂

    • vildhunden
      28 september, 2009 kl. 18:49

      Ja. Det vet jag väl att det snöat i fjällen 😛 Det har jag hört på radion 😀

  6. JC
    28 september, 2009 kl. 19:14

    Och i Skåne regnar det 😉

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.