Hem > Bloggtorka, Bostad, Diverse, Kläder, Tankar > Måndag kväll

Måndag kväll

28 september, 2009

I min hall står det nu två resväskor fyllda med några t-shirts och kortärmade tröjor av diverse slag. De tröjor som duger att använda ska tvättas och lämnas till en loppis har jag tänkt. Dessutom står där fyra oanvända plastdunkar som inköptes en gång i tiden för fotoändamål. I huset står en papperssäck fylld med kasserade kläder som ska köras till renhållningsstationen. Kanske redan i morgon? Om jag ids?

Kaffet är urdrucket. Cigaretterna rökta. Håglösheten och ledan knackar på dörren. Bäst att jag återvänder in till plocket i köket.

  1. Retstickan
    28 september, 2009 kl. 19:48

    Men du har ju redan packat, åk på en turné 🙂 Så kanske det blir skönt att komma hem igen 😉

    • vildhunden
      28 september, 2009 kl. 22:37

      Just det! En turné behövs. Men först ska jag packa om 😀

  2. 28 september, 2009 kl. 21:43

    Ge fan i att öppna när det knackar på, håglösheten och ledan är inga trevliga kompisar. Men jag fattar, det är inte alltid så lätt i livet. Du behöver så klart nåt vettigt att sätta tänder och händer i. Hoppas att det löser sig snart. Måndagskram! 🙂

    • vildhunden
      28 september, 2009 kl. 22:40

      Jag öppnade inte. Alldeles nyss tog jag och satte tänderna i ett par äggmackor och te istället. 🙂
      Återvändarkram 🙂

  3. 29 september, 2009 kl. 12:40

    http://www.ersbodaslojd.se/

    Där hade du kunnat häcka om du bott i Umeå. Kanske det finns nått liknande i Gävletrakten. Annars kan du väl starta ett?

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.