Måndag

28 september, 2009

Måndag morgon. Sov ända till kvart över sju. 🙂 En morgon som innebär en viss spänning, förväntan och hopp. Jag väntar på en vit Stenströmsskjorta som bör komma med posten idag. Men jag hoppas också att Schenker ska köra ut mitt lilla paket med kameran. På köksbordet står tre filmrullar som jag tagit fram ur kylen. Tre rullar med Plus-X som jag laddade den 14 april 2003.

…och kromen blänkte i dess nos

…och kromen blänkte i dess nos

——

Måste framkalla den rulle Tri-X jag avslutade förra veckan så jag får veta om Rodinalen fortfarande fungerar, eller om jag ska öppna min Calbe-09. Kommer kameran idag och fungerar den som ska? I så fall blir jag nog tvungen att beställa hem ett gäng med Tri-X från Photax. Jag har mycket omsorgsfullt skrivit Plus-X på kassetterna men på laddaren står visaren på 15 meter och 400 ASA vilket skulle betyda att det är Tri-X som finns i apparaten. Hade jag även Plus-X som råfilm? Får nog försöka se hur basen ser ut. Isch…

  1. 28 september, 2009 kl. 08:54

    Noterar i DI att Leica fortfarande existerar. Presenterar en ny kamera som påminner starkt om din till det facila priset av 55000 kr. Antar att din är dyrare eftersom den är analog och därmed, i alla avseenden, mer exklusiv!
    Passade skjortan?

  2. vildhunden
    28 september, 2009 kl. 14:21

    Jag såg att det finns en Leica M9 ute nu. Förutom priset (två nollor) så är en viktig skillnad batteriet! 🙂 Leica behöver batteri nu för tiden! 😀
    Det var bättre förr! 😀

    Skjortan var som sydd för mig 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.