Hem > Arbete, Diverse, Grinig gubbe, Politik, Tankar > I morgon är en annan dag

I morgon är en annan dag

4 oktober, 2009

Just det. I morgon är en annan dag. Och jag måste ta itu med saker som jag tänkt mycket på men skjutit framför mig som den välbekanta korvskivan på mackan. Lätt ångest får jag när jag tänker på att jag måste prestera en lista på företag där jag kan tänka mig att vill göra praktik. På tisdag ska listan vara klar. För ut och praktisera ska vi under fyra veckor. Jag antar att vi genom praktiken ”kommer närmare arbetsmarknaden” som det heter när våra folkvalda regeringsföreträdare yttrar sig om oss i ”utanförskap”. Men ångest ger det likt förbannat.

Förvaring under fyra veckor är det nog vad det handlar om för min del. Men var? En förening kanske duger? Arbetarmuseet tvärs över gatan? Vore intressant om jag får vara där. Inget pendlande och kanske en intressant inblick i museets arbetssätt. Men tar de emot en praktikant?

  1. 4 oktober, 2009 kl. 20:36

    Arbetarmuseet låter väl alldeles utmärkt idé. Föreningar duger säkert eller?

    • vildhunden
      4 oktober, 2009 kl. 20:56

      Ryktet säger att föreningar duger eftersom det ser ut som det gör på arbetsmarknaden. Jag misstänker att de är nog de enda som tar emot ”praktikanter”. Kanske rentav med ”öppna armar”? 🙂

  2. 4 oktober, 2009 kl. 21:09

    Ja, rada upp föreningar och museér, allt du kommer på. Du vill ju verkligen ha nåt att göra, visst? Jag håller alla tummar jag har så du får komma igång med nåt. Praktikantkram! 🙂

    • vildhunden
      4 oktober, 2009 kl. 21:45

      Ja, jag ska rada upp allt jag kan komma på 🙂
      Listkram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.