Hem > Bild, Diverse, Matprat, Tankar > Petit dejeuner

Petit dejeuner

4 oktober, 2009

Nej… det var ingen kontinental frukost jag fixade idag men något ska det ju stå i rubriken. Frukosten bestod av kaffe, kaffe, kaffe, två äggmackor och så kaffe därtill.

zucchini-2

Middagen blev en laxgratäng* med squash istället för potatis. Ska bli intressant att se om blodsockernivån blir lägre också eftersom squash knappt innehåller några kolhydrater alls.

*Receptet fick jag med e-posten 🙂
––––––
Anm. Blodsocker 9,7 före maten och 7,9 två timmar efter maten. 6 enheter insulin tog jag till maten. Det verkar lovande.

Kategorier:Bild, Diverse, Matprat, Tankar
  1. Retstickan
    4 oktober, 2009 kl. 19:33

    Kan inget om insulinenheter, hur mycket brukar du ta då ? Jag tror ju på detta men det vet du ju redan 🙂

    • vildhunden
      4 oktober, 2009 kl. 19:40

      Enligt läkaren som jag träffade senast ska jag ta 8 enheter till måltiderna istället för 6 som tidigare. Men enligt diabetessköterskorna så kan jag anpassa doserna beroende på vad jag äter. Så om jag äter tårta tar jag en extraslatt 🙂

      Hade jag ätit potatis istället för squash så hade jag tagit 8 enheter och haft högre värden två timmar efter maten (tror jag)

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.