Surgubben

4 oktober, 2009

Man kan bara bli förbannad på skrivartillverkarna och deras priser på bläckpatronerna. Jag måste ha nya patroner till min gamla – och idag utgångna – Epson Stylus Photo 890. Patronerna kostar 648 kronor plus frakt 99 kronor (och det är ett bra pris för originalpatronerna). Det verkar som om det är lika bra att köpa en ny enkel fotoskrivare. Säkerligen minst lika bra som min dyra gammhäck och med ett pris på 965 kronor är det kanske lika bra att byta ut Epson mot Canon istället för att köpa nya originalpatroner. Dessutom är ett set med Canons originalpatroner billigare än Epsons. Det känns för djävligt att bläcket prissättes så att vi konsumenter nästintill ska ”tvingas” att köpa nya skrivare istället för nya patroner.

Jag förmodar att det bara är att bita i det sura äpplet och beställa en ny skrivare. Fi donc!

____
Anm. 18 ml svart bläck kostar 399 kronor. Vad blir det för pris per liter? Jag vågar inte ens tänka på saken. 😦

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 4 oktober, 2009 kl. 20:17
Kommentarer inaktiverade.