Hem > Diverse, Politik, Tankar > Verkligheten finns den?

Verkligheten finns den?

5 oktober, 2009

Efter att ha läst Linda Skugges inlägg på Newsmill så förstår jag mycket väl att det behövs en hjälpande och stödjande hand för att jag hjälpligt ska kunna tillgodogöra mig PR-konsultens gratulerande till Göran Hägglund och hans orerande om vanligt folk.

Som vanligt svarar Badlands Hyena för analysen och ger oss mindre begåvade läsare nyckeln till förståelsen av Skugges viktiga text om de vanliga svennebananerna till vilka hon uppenbarligen räknar sig själv där hon bor i svenneförorten Sollentuna i sitt 1,9 miljoners radhus.

Min slutsats efter att ha läst och försökt förstå är att jag verkligen inte lever i samma verklighet som herr Hägglund samt den verkligt overkliga PR-konsulten Linda Skugge. Verklighetens folk finns det verkligen?

Och vanligt folk? Är inte det ett ganska ovanligt folk? Ett ovanligt vanligt folk.

Kategorier:Diverse, Politik, Tankar