Rostjakt (måndag)

19 oktober, 2009

Dagen kunde inte ha börjat sämre. Kraftigt regn och +2°. Det duggade när jag bar ut kamera och stativ till bilen för att återvända till gårdagens ”brottsplats”. I huset sov de fortfarande så jag brydde mig inte om att väcka dem utan stövlade iväg upp till ladugården. Några bilder på vedkapens klinga. Ytterligare några på den gamla elmotorn och resterna av tröskverket innan jag kastade mig över kugghjulet. Men ljuset var obefintligt och med exponeringstider ner mot 2 sekunder var jag tacksam för att jag bar med mig stativet.

Nu undrar jag om jag inte ska ge mig ifråga om trissen? Så mycket mer rost lär jag inte ramla över de närmaste dagarna, och det känns som att jag får vara nöjd med de ”platta” bilder jag har. Normalt tycker jag inte om att fotografera i starkt solljus. Bilderna blir oftast hårda och ointressanta men en gång som denna hade lite släpljus inte suttit i vägen. Om inte annat så för att framhäva skiftningarna i rosten. Nu blir det mesta jämnbrunt av vätan.

kugghjul

Kugghjul

  1. 19 oktober, 2009 kl. 15:14

    Ja, det blir lite platt. Synd, för det är fina bilder. Men rost, måste det vara rostiga metallgrejor? Rost är för mig lika gärna rostfärgade löv. Använd ensilagebilden, skulle JAG göra! Jaktkram! 🙂

    • vildhunden
      19 oktober, 2009 kl. 20:02

      Rost är nog korroderad metall. Kanske borde temat varit ”korrosion”? 😀
      Rostkram 🙂

  2. 19 oktober, 2009 kl. 22:06

    Rostfärgat är ett vackert höstlöv….och ROSTbiff för fasen! Skit i metallen broder så har du trissen som i en liten, kanske, korroderad ask! Kuggkram! 🙂

    • vildhunden
      19 oktober, 2009 kl. 22:12

      Ja ROSTningsgrad, brödROST, ROSTas, ROSTROST… nej hosthost ska det vara 😉
      Jag och alla andra kan inte ha fel. 😉
      KORROSION! 😀

      ROSTkram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.