Rostjakt (söndag)

19 oktober, 2009

Det började bra på morgonen med en lågt stående sol, som jag förväntade mig skulle kunna ge ett bra sidoljus åt mina tilltänkta rostiga motiv. Men sedan avtog entusiasmen när jag insåg att de två ställen där det tidigare legat lite rostiga rör och andra pryttlar var ordentligt städade. Inte en rostig liten spik fanns att föreviga. Så efter att ha snurrat runt i samhället bestämde jag mig för att uppsöka ett ställe där jag visste att rostigt skrot fanns. På vägen dit stannade jag till för att fotografera ensilagebalarna mot den vackert belysta fonden av löv i olika färger.

morgon-1

Ensilagebalar

Då först upptäckte jag den mörka himlen och hoppades att molnen inte var på väg mot mig utan från mig. Naturligtvis var det inte så att molnen försvann. Nej, innan jag nådde huset och slåtteraggregatet var solen borta och temperaturen hade rasat ner mot nollan. Kallt drog det också. Efter en stunds fotograferande med kameran på stativ, tvingades jag hämta handskarna i bilen, för att inte förfrysa mina stackars fingrar redan innan vintern gjort sitt intåg. Bilderna av slåtteraggregatet blev ganska trista och enformiga. Men jag har hela veckan på mig för att få ihop min triss. Kanske bättre lycka med ljuset en annan dag?

aggregat

McCormick slåtteraggregat

  1. 19 oktober, 2009 kl. 15:10

    Aha, nu fattar jag hur rosten kom in i bilden. Men hörru så jävulskt läcker bilden på ensilagebalarna är! Jag tänker kyrkogård/gravstenar när jag ser den. Så dubbelt, så mycket fantasi och tankar…Tack! Fondkram! 🙂

    • vildhunden
      19 oktober, 2009 kl. 20:00

      Arlington for grasshoppers? 🙂
      Balkram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.