Hem > Diverse, Foto, Mellanformat, Svartvit film > Det sket sig

Det sket sig

12 november, 2009

När jag till slut tog mig samman och letade fram mina kemikalier och tillbehör för att framkalla en Fuji Neopan Acros 100 (120-rulle) så sket det sig redan i portgången. Kombinationen film och framkallare fanns inte upptagen i några listor. D v s den utspädning (1+40) med Calbe R09 som jag ville använda fick jag ”beräkna” tiden till. Slutresultatet tyder på att filmen var överexponerad och därmed blev framkallningstiden för lång. Så nu får jag väl testa en ny rulle och hitta på ett nytt ”recept”. Skit också! 😦

Film: Fuji Neopan Acros 100. Framkallare: Calbe R09 1 + 40. Tid: 8,5 minuter. Slutresultat: Skit

—————-

Uppdatering: Kanske stämmer tiderna trots allt? Rulle nummer 2 ser betydligt bättre ut. Så i fortsättningen blir det Calbe R09 1 + 40 under 8 – 9 minuter till de exponerade Fuji Neopan Acros 100 jag har i kylskåpet. 🙂

