Paria

16 november, 2009

Måndag morgon. Seg morgon. Klev upp halv sex. Sovit alldeles för lite och dåligt i natt. Kan det vara kaffet som jag drack igår kväll? Om en halvtimme ska jag vara på ”praktikplatsen”. Att föreningar viill ha folk från Fas 3 kan jag förstå. Vilken förening tackar nej till 225 kr/dag för att hålla en ”arbetsskygg” med sysselsättning? Vilken förening hjälper den arbetslöse tillbaka till arbetsmarknaden om föreningen riskerar pengarna? Fast det finns säkert en hord av människor som ska ut i Fas 3 vilka kan ersätta den förlorade ”guldkalven”.

Jag avskyr tanken på att hamna i Fas 3 och anvisas till ”slavarbete” under en tid upp till två år. Jag vill inte hamna i den slutgiltiga lösningen. Jag vill ha ett arbete och inte en åtgärd. Hellre en liten lön än ingen lön alls. Hur sjutton ska jag klara mig undan ”åtgärden”? Jag hade ju tänkt att jag skulle kunna få arbeta åtminstone tre år till.  Nu ska jag förpassas till soptippen för icke önskvärda. En paria! Fan ta regeringen och arbetsmarknadspolitiken!

God morgon världen!

  1. 16 november, 2009 kl. 11:59

    Paria är väl bara förnamnet. Jag är glad att jag inte är i din sits, skulle vara konstant urförbannad. Förnedring är vad det är! Jag önskar dig verkligen lycka till, och hoppas att det löser sig på nåt vis. Soptippskram! 🙂

    • vildhunden
      17 november, 2009 kl. 20:36

      Hoppas kan man ju alltid göra 🙂 Det som gör mig mest irriterad är att det är så förbaskat svårt att få inflytande över sin egen situation.
      Praktikkram 🙂

  2. 2 x ettan
    16 november, 2009 kl. 19:10

    Parias sa Bill just det sa Bull. Tomma tunnor sa borgarklassen och skramlade mest, för att på skottkärra köras ut på historiens sopptipp. Stendött sa ”framtiden” i lager på lager, dock i akvatisk miljö.

    • vildhunden
      17 november, 2009 kl. 20:38

      Hej och välkommen! 🙂
      Jag fruktar att tunnorna kommer att skramla tomt även nästa period men soppköken spås lysande tider! 😦

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.