VIMSA

17 november, 2009

Idag har jag lärt mig ”vimsa” av en dramapedagog som pratade oavbrutet med olika röster och gester i en enmansshow under förmiddagens föreläsning. Jag lärde mig ramsan VIMSA. *suck*

Vision
Inspiration
Motivation
Strategi
Aktion

Det blir VIMSA! Alltid bra att kunna!

Dessutom har jag stått ute i regnet ikväll och bytt höger halvljuslampa (igen!). Ett lika hopplöst företag varje gång. Denna gång tog det nästan en timme och innebar bl.a ett blodigt finger och en tappad glödlampa (120 kr). En glödlampa som jag inte kommer åt att ta upp. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Bilen är fläckvis ett exempel på italiensk ingenjörskonst när den är som bäst!

————

Uppdatering: Papperen för praktiken som jag trodde var klara för vidarebefordran till AF fick jag i retur. Det krävs att en facklig representant skriver under för att AF ska godkänna praktiken. Så vem vet hur detta slutar, för något kollektivavtal tror jag inte att Arbetarmuseet har träffat med en facklig organsiation.

  1. Oskar
    17 november, 2009 kl. 21:05

    Italiensk ingenjörskonst? Jag trodde Peugot var ett franskt märke..

    • vildhunden
      17 november, 2009 kl. 21:38

      Skönheten är ritad och tillverkad av Pininfarina i Italien 🙂

  2. JC
    17 november, 2009 kl. 22:29

    Men ändå en Fransk bil 😉

  3. Retstickan
    18 november, 2009 kl. 19:02

    Det är inget fel i att köra franskt 😉 Uppskattat av många 😀

    • vildhunden
      18 november, 2009 kl. 19:53

      Just det! Franskt är uppskattat av många 😀

  4. 19 november, 2009 kl. 23:54

    Hej Vildhunden!
    Jag har tagit mig friheten att länka till dig i min nyuppsprungna blogg. Det tycks som om vi har ett gemensamt intresse: Blues och du har förevigat min stad just det året när mitt nya liv började. Lite speciellt. För en evighet sedan kommenterade du i min nergrävda blogg och ämnet var ganska fjärran från blues, nämligen lapptäcken.

    Den där dramapedagogen hade jag inte haft lust att träffa. Vimsig var väl det minsta man kan säga om henne. Stackars dig.

    • vildhunden
      22 november, 2009 kl. 20:44

      Hej och välkommen! 🙂
      Jag minns att du bloggade och sedan försvann bloggen. Kommentaren om lapptäcket minns jag inte alls. 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.