Hem > Diverse, Foto, Internet > Yes!!!

Yes!!!

17 november, 2009

Jag visste att jag sett det någonstans. Vad? Bilder från färgfilm (C-41 process) som framkallats i vanliga framkallare för svartvit film. Nu hittade jag detta på en sida med fotografier tagna med hålkameror. Tyvärr finns inga tider angivna men framkallare har jag. En hel del gammal färgfilm har jag också. Säkert har jag även flera gamla kameror som jag kan skrota och bygga om till en hålkamera om jag får den idén. Men först måste jag prova att exponera och framkalla färgfilmer.

”Pentona 35mm 1956. Lens replaced with aluminum foil 4 second exposure Fuji ISO 400 C-41 color film, developed with Calbe R09 (black and white developer)”

———–

Uppdatering: En fotograf som experimenterar en del med hålkamera och framkallar i Caffenol (kaffe + lite annat jox) är Jan Bernhardtz med bloggen Svenska Bilder – strövtåg i befintligt ljus.

Kategorier:Diverse, Foto, Internet