Minusgrader och snö

29 november, 2009

AccuWeather påstår att det ska bli minusgrader och snö i mitten av veckan. Tror vi på detta? I så fall är det bara att sig rätten och packen därefter. Ska bilen ”tvättas” så måste det nog ske idag innan skiten fryser fast på den*. Om jag gör detta först så kan jag sedan ta mellansonen i hampan och dra iväg runt bygden för att beskåda julskyltningen. Vi talade om saken igår och konstaterade att vi knappast tillhört de flitigaste besökarna på ”juljippot” genom åren. Frågan är om vi någonsin varit ute på julskyltning här?

Kanske kan det också bli en liten samling av ”Bokstäver”, som är temat för veckans Fototriss?

–––
* Anm. Alla har det inte lika väl förspänt som Redaktörn för By á Bladet i fråga om garage. *suckar avundsjukt*

  1. Mia
    29 november, 2009 kl. 10:49

    Jo det stämmer nog att det blir kallt och snö på onsdag. Då ska ju jag köra till ikea och gästrikland. Får väl hopp

  2. Mia
    29 november, 2009 kl. 10:51

    oj vad det blev tokigt när jag skulle skriva hoppades, då hoppade det och blev en kommentar,jag får hoppas att det inte kommer 70 cm, skulle jag säja:)

    • vildhunden
      29 november, 2009 kl. 18:29

      Hopp, hoppetihopp! Här hoppas det också på mycket mycket lite snö. Snö för ljusets skull. Att köra bil i det novembermörker som råder är ingen sinekur. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.