Hem > Diverse, Foto, Kläder, Pengar, Shopping, Tankar > Men va sjutton…

Men va sjutton…

30 november, 2009

… spelar kvalitén för roll egentligen? En akromatisk försättslins från Soligor kostar 830 kronor plus frakt medan två vanliga Tiffen försättslinser (+2 och +4 dioptri) kostar 60 kronor vid ”Köp Nu” på Tradera. Med frakt blir det 84 kronor.

Det är säkert stor skillnad på en akromatisk lins och en ”icke-akromatisk” lins men jag frågade mig om skillnaden är värd mer än 800 kronor för en fotografisk novis som bara vill ”lattja” lite med en ”Close-Up Lens” på digitalkameran?

När jag hade besvarat frågan så klickade jag på knappen ”Köp Nu”.  🙂

––––––
Kl. 11.57: Att jag dessutom ”ropade in” två skjortor från The Shirt Factory (Design Linnéa Braun) skriver jag på nyttokontot och håller tyst om. 🙂

  1. Retstickan
    1 december, 2009 kl. 08:20

    En Linnéa på hunden med ”Close-Up” Jaaaa det vill vi se 😀

  2. 1 december, 2009 kl. 20:32

    Samma frågeställning här. Ska jag köpa en slipmaskin för 395 kr eller en proffsmaskin för 2900 kr? Suck! Jag kan dessutom inte se nån skillnad på dem – tror du man kan få köpa märkesemblemet från den dyra och kombinera med den billiga?

    • vildhunden
      1 december, 2009 kl. 21:42

      Ja du redatörn. Det är inte lätt med alla dessa val. Men köp maskinen för 395 spänn och en flaska Ardbeg. 🙂 Håller inte maskinen så kan man alltid kasta den och köpa en ny. 🙂 Tomflaskan slänger du i återvinningen. 😉
      Ps. Emblemet kan du kanske sno? 😀 Ds.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.