Hem > Bloggtorka, Diverse, Dravel, Kläder, Mode > Kragstickor

Kragstickor

3 december, 2009

Idag när jag granskade skjortan lite närmare så uppvisade den en svår brist på kragstickor. Tvenne tomma kanaler! Vill minnas att jag har en skjorta till i garderoben där en kragsticka saknas. Tur att det finns plastlock i rätt tjocklek så att jag kan klippa till nya kragstickor. Eller ska jag drista mig till att följa rådet som The Shirt Factory ger under vanliga frågor, trots att mina skjortor är köpta ”second hand”?

Varför är kragstickorna löstagbara? Jag tappar bort dem hela tiden.
Kragstickorna är löstagbara för att man ska kunna ta ut dem när man tvättar och stryker skjortan. Om de sitter i vid tvätt får man onödigt slitage i tyget, och att stryka kragen med kragstickorna gör att stickorna tappar formen eller i värsta fall smälter. Skicka ett meddelande till vår kundtjänst om du behöver nya kragstickor, så får du nya per post.

–––––
Uppdatering: Här finns lite mer att läsa om skjortor för den intresserade 😀

  1. 3 december, 2009 kl. 20:25

    Jag visste inte ens att det fanns nått som hette kragstickor. Däremot vet jag att min mamma brukade vända kragarna på pappas skjortor när dom blev nötta. Alltså sprätta lös dom och sy dit dom igen fast andra vägen.

    • vildhunden
      3 december, 2009 kl. 21:41

      Jag kände inte heller till ”kragstickor” innan jag började handla skjortor på Tradera. Nu vet jag att sk. ”kvalitetsskjortor” ofta har lösa stickor men vanligast är nog ”insydda”. För länge sedan bytte Stenström kragen när den var utsliten, om manschetterna var hela. En man berättade att han alltid hade uppkavlade manschetter och fick på det sättet tre nya kragar på skjortan.
      Jag undrar om inte svärmor nr 1 också vände på skjortkragarna. Det gällde att hushålla och vara rädd om kläderna. 🙂 Annat är det nu för tiden.

  2. 7 december, 2009 kl. 16:54

    Hej! Klart att vi på The Shirt Factory hjälper dig med kragstickor även om skjortorna är köpta second hand! Att våra skjortor håller länge är något som vi enbart är glada över. Maila till vår kundtjänst så får du hjälp.

    //Magnus

    • vildhunden
      8 december, 2009 kl. 13:31

      Tack för tipset. 🙂
      Jag ska höra av mig till kundtjänst så att mina sköna skjortor får tillbaka sina kragstickor.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.