Tri-X och kaffe

3 december, 2009

Jo, jag fick köpa fem 120-rullar utgången men kyl- och frysförvarad Tri-X för 82 kronor. Priset känns helt okej för en gammal film som jag tänkte jag skulle använda för ”experimentell” fotografi. Film som jag ska framkalla i Caffenol. Kaffe som framkallare? Jepp! Ska bli intressant att prova på att doppa Tri-X i kaffe! Filmkaffe med dopp! Nu gäller det bara att hitta inköpsställen för rena och billiga ingredienser. 😀

Caffenol-C
500 ml vatten
3 tsk natriumkarbonat (kristallsoda)
10 tsk snabbkaffe
2 g C-vitamin

Receptet har jag hämtat från bloggen Svenska Bilder. En blogg med underbara fotografier 🙂

–––––
Uppdatering: Med tanke på 2g-vikten i receptet så ser det ut som om jag måste köpa en brevvåg också. 😦 En smula olyckligt är det nog att blanda ml, tsk och gram i ett recept. Hmm…

