Fiket

8 december, 2009

Interiör, Konditori Mekka. Umeå, april 1981.

  1. 15 maj, 2010 kl. 08:40

    den här interiören är från mecca – en trappa upp. Trevlig bild!

    • vildhunden
      15 maj, 2010 kl. 10:53

      Hej och tack för din kommentar. 🙂
      Är du säker på att det är Mekka och inte NK? Det har rått en viss förvirring från min sida ifråga om vilket fik det är och din kommentar gör mig än osäkrare. 😀

      https://vildhunden.wordpress.com/2009/12/09/inta-ruka/

      • 15 maj, 2010 kl. 20:10

        Ja – jag är 100% säker. Jag fikade ofta på Mecca på 80-talet. Minns speciellt det där fönstret som vetter mot bågenhusets baksida – och det där runda bordet och caféstolarna. Det var lite lågt i tak där för det var två våningar på Mecca på den tiden.

        • vildhunden
          15 maj, 2010 kl. 20:21

          Du har nog rätt. Om jag tänker efter så borde det ha varit Domus som syns i fönstret och det huset är det nog inte. Det är förmodligen Bågenhuset precis som du skriver.
          Tack för att du redde ut ”fikaproblemet” 🙂

  2. 16 maj, 2010 kl. 22:38

    Imponerande vad ni minns…det rör sig nånstans långt inne i mitt huvud med men jag ger mig inte in i diskussionen.

    Däremot kan jag beskriva smörbullarna från Hagaskolan från -70 talet som bulltanten kom och sålde till oss. Dom låg i folieform och hade ett hål i mitten där sockret och kletet fanns. Smarrigt!

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.