Inta Ruka

9 december, 2009

”Sen ett tips, […], Inta Ruka i K-special TV2 fredag kl.20.00”, skrev den välinformerade Barbro Binda i en kommentar.

Inta Ruka är en lettisk fotograf som just nu visar sina bilder på Västerbottens Museum.  Vill ni se hennes bilder så kan en del återfinnas hos Artnet. Andra fotografier av henne finner ni säkert med hjälp av Google. 🙂

Nu gäller det för mig att komma ihåg K-special i TV2 kl 20.00 på fredag. Någon TV har jag fortfarande inte skaffat mig men kanske kan jag dra iväg till huset för sonen är säkert också intresserad. Om jag kommer ihåg alltså.

Mattor på tork. Umeå, oktober 1980.

  1. 10 december, 2009 kl. 17:29

    Jag ska påminna dig. Om jag kommer ihåg… 🙂
    Mattorna, hänger dom öst på stan?
    Fiket mitt emot Domus heter Nya Konditoriet, NK, och finns fortfarande kvar. Värt ett besök va´? Västerbottenskram! 🙂

    • vildhunden
      10 december, 2009 kl. 17:39

      Var mattorna hängde minns jag inte. Var låg/ligger Mekka då? Jag minns bara NK (som jag trodde hette Mekka p g a din kommentar) och ett konditori som fanns på Rådhusesplanaden.

      Jag trodde fotot var från fiket mitt emot Domus för det var dit jag gick på lördagarna.

      NK (ej Mekka!) besökte jag senast nov 2004. 🙂

  2. 10 december, 2009 kl. 21:45

    Nu ska jag reda ut begreppen. Från säker källa, maken, meddelas att din bild är från NK som ligger mitt emot Domus (numera MVG-gallerian). Mekka, som också finns kvar, ligger på Rådhusesplanaden upp mot Järnvägsstationen.(Alldeles i närheten av det lilla, rara gårdshuset du visade bild på tidigare!) Fick du nån ordning på cafeérna nu? Fikakram! 🙂

    • vildhunden
      10 december, 2009 kl. 21:57

      Jag trodde att min bild var från NK därför att till vänster var det ett el. två trappsteg upp till ett annat rum. Fotot är taget (tror jag) innan det kom in perstorpsbord och något senare nya stolar. Mekka var ”modernare” vill jag minnas. Dit var jag inte ofta.
      Jag har bilden klar för mig. Har du? Tacka maken för att han redde ut caféerna åt dig. 😉
      Källkram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.